ספרו על עצמכם באופן שמותאם למה שהחברה מחפשת

כמעט כל ראיון עבודה מגיע לשלב שבו המראיין מבקש מכם לספר על עצמכם.
בשלב הזה אתם מפשפשים בזכרון ומוציאים מהמגירה הנכונה את הפרזנטציה המרשימה שעבדתם עליה שלושה ימים, ושאתם מציגים אותה בפעם השלוש עשרה. זה מקנה לך ביטחון.
הבעיה היא שיכול להיות שאתם לא קלעתם לצורך של הלקוח. כאן המוצר הוא אתם, ולכן לפני שאתם מתחילים לספר למראיין שעבדתם 6 שנים בקיבוץ בגידול תרנגולות, חשוב שתדעו מה החברה מחפשת, כך שתוכלו להציג את עצמכם באופן שידגיש את הדברים החשובים ביותר עבור החברה.


בכדי לבחון את עצמכם בסיום ראיון, ולהבין אם ידעתם להתאים את עצמכם לחברה ולתפקיד, שאלו את עצמכם שתי שאלות:

1. האם אתם יודעים מהן ציפיות החברה מכם בעת ביצוע התפקיד – במקרה זה אני מדבר על ציפיות שהן מעבר להגדרת תפקיד פורמאלית, כגון: ציפייה להיות מנהיג ומוביל, ליזום, ציפייה ליחסי אנוש מעולים וכד'. ככל שתדעו יותר על ציפיות החברה, עשיתם את עבודתכם בצורה טובה יותר.
2. האם סיפרתם על עצמכם באופן שמותאם למה שהחברה מחפשת. האם הדגשתם את הדברים שחשובים לחברה, שבאים לידי ביטוי בניסיון שלכם, ביכולות שלכם, ובתכונות האופי שלכם. האם האופן שבו הצגתם את עצמכם בחברה X שונה מהאופן שבו הצגתם את עצמכם בחברה Y.

זכרו – כל חברה מחפשת משהו אחר!!

מאת רועי ישורון, מאמן בכיר לתחומי המכירות והניהול, מנכ"ל חברת Marketwise


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.