פשטות – ערובה להצלחה

בכל יום שעובר הטכנולוגיה נהיית יותר ויותר מורכבת.

אם לפני מאה שנה כל מכונאי טוב שברשותו סט מינימאלי של כלים יכול היה לתקן רכב שהתקלקל, כיום רוב התיקונים של המכוניות המודרניות ניתנים לביצוע רק במוסכי שירות מיוחדים ורק בעזרת מספר רב של כלים מיוחדים.


אם פעם במצלמה ממוצעת היו רק שני פרמטרים משתנים (חשיפה וצמצם), אז כיום אותה מצלמה ממוצעת מאפשרת לשנות עשרים או שלושים פרמטרים שונים.


אפשר להביא אינספור דוגמאות מסוג זה. ומה שניתן להסיק מהן זה הדבר הבא: כדי לנצל נכון את רוב האפשרויות הקיימות של הטכנולוגיות המודרניות – הגיון בריא לבדו לא יספיק. צריך לקרוא את הוראות השימוש ולערוך ניסיונות. אבל לא כל הצרכנים מוכנים לזה. הם גם מתעצלים, וגם אין להם לא זמן וחשק.


מהסיבה הזאת בעולם כולו החלה להתפתח תופעה הפוכה, תופעת ההפשטה. אם מדובר במצלמה – אז שתהיה מצלמה בעלת כפתור אחד לצילום. אם מדובר ברכב – אז דגם כמו רנו לוגן, שלהבדיל מסדרת 7 BMW הרכב הזה ניתן לתיקון גם באמצע השדה. או תנור אפייה בלי תוכניות מיוחדות למיניהן ואלקטרוניקה מסובכת – שיהיו בו טיימר אלקטרו-מכני ווסת עוצמה ראוסטטי.


פשטות מסוג זה, שמבוקשות ע"י הצרכנים, מבוססות על שני תהליכים – ההתפתחות המודרנית של האלקטרוניקה (שמאפשרת להגביר את האוטומטיזציה) והחזרה לאפיונים הקודמים של המוצרים על בסיס הידע המודרני יותר (שמאפשר לעשות את הדברים פשוטים יותר, טובים יותר וקומפקטיים יותר).


תחשבו על המוצרים שלכם. יכול להיות שהם עמוסים יתר על במידה בפונקציות ובאופציות שונות?
אולי הגיע הזמן לנוע אחורה, לכיוון ההפשטה?


  המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה