טיפים לצום קל

– מהבוקר ועד לארוחה המפסקת יש להימנע מצריכת קפאין ושתייה מוגזת. יש לאכול ארוחות קטנות עתירות פחמימות, כמו: פסטה, תפוחי אדמה או דגנים. אלה יהוו את עיקר  מאגרי הסוכרים של הגוף בשעות הראשונות של הצום.
– שתו הרבה מים משעות הבוקר ועד לתחילת הצום. מחסור בנוזלים יגרום לכאבי ראש, סחרחורות  והתייבשות. תחושת החוסר בנוזלים מגיעה קודם לתחושת הרעב למזון.
– ככלל אין להפריז באכילה בארוחה המפסקת: מומלץ על תפריט שלא יגרום אי נוחות למערכת העיכול, לכן  הימנעו מאכילת מזון מטוגן או עתיר שומן. המעיטו שימוש במלח. ארוחה רגילה מספיקה בהחלט.
– תפריט מומלץ לארוחה מפסקת  לתחושה מרבית של שובע:
מרק צח, סלט עגבניות מלפפון וחסה
מנת חלבון של בשר בקר, עוף, הודו או דג. 
תוספת של  פחמימה עשירה בסיבים, כגון: תפוחי אדמה, שעועית, אורז מלא
לקינוח מנת פרי
תה צמחים.


כדאי לוותר בארוחה המפסקת על: לחם לבן, שתייה מתוקה מוגזת, עוגות ומיני מתוקים – שכן אלה מאיצים את הפרשת האינסולין לדם ומקדימים את תחושת הרעב.
בסיום הארוחה הרבו בשתיית מים.


בסיום הצום:
אין להכביד על מערכת העיכול  ולאכול מיד ארוחה מלאה. שתו מים או תה ממותק. החזירו לגוף בהדרגה את הנוזלים שאבדו. לאחר מכן, אכלו פרוסת עוגת דבש או מנת פרי עשירה בסוכרים כגון: אבטיח ענבים או בננה.
המתינו כשעה עד לארוחה הבאה, שיכולה לכלול פחמימות כמו: אורז, תפוחי אדמה מבושלים, פסטה, בשר וירקות מאודים. הרבה שתייה ממותקת.


צום קל ושנה טובה!


מאת דר' צחי וידר, מנהל המרכז הרפואי O.R לטיפולי בוטוקס בישראל (לשעבר מנהל חדר מיון בבית חולים מאיר בכפ"ס)


 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.