כדי להתמודד עם לחץ, רשמו את חוויותיכם

לחץ הינו מצב שאנו חווים יום יום. ברמה הפיזיולוגית, הלחץ גורם להפרשה של הורמונים, כגון קורטיזול, אדרנלין ונוראדרנלין, אשר מחזקים בין היתר את פעולת המערכת הסימפתטית. מערכת זו גורמת להפרשת חומרים המפרים את האיזון במערכות הגוף השונות, דבר העלול להתבטא בדלקות מפרקים, בעצירות, בשלשולים ובפגיעה במערכת החיסונית. מחקרים הוכיחו כי מחלות כרוניות נפוצות יותר באנשים בעלי סף התמודדות נמוך ללחץ ומתח נפשי.
קיימות טכניקות מרובות להתמודדות עם לחץ.
טכניקה יעילה במיוחד, שנבדקה והוכחה במחקר מקיף, היא לרשום!! כן, להעלות את חוויותינו המלחיצות על נייר, לפרט את רגשותינו כלפי החוויה המלחיצה, במלים. הרישום הוא בשבילכם ואין צורך לשתף אף אדם אחר בכך. כדאי לתעד את החוויות במחברת וכך לעקוב אחר התקדמותכם. בתחילה ייתכן ותתקשו למצוא את המלים המדוייקות, אך ככל שתתמידו, כך תשתפר מיומנותכם וכך גם הרגשתכם הכללית. בתחילה הקדישו 5 דקות לכך ועם הזמן הגדילו את הזמן. המטרה אינה להוציא את הלחץ מחייכם, אלא להוציא אותו מראשכם.
נסו, זה עובד!!

*המידע לעיל אינו מהווה המלצה לטיפול, בכל בעיה יש לפנות להתייעצות מקצועית.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.