העדיפו רכבת ולא רכב שכור

מאוד לא מומלץ לטייל ביפן ברכב שכור, מכמה סיבות:

1. עלות: השכירות עצמה (במיוחד אם מדובר ברכב גדול למשפחה), עלות הדלק והתשלום בכניסה לכל HIGHWAY יקרים בטירוף !! גם למי שהפרוטה מצויה בכיסו מדובר בעלויות באמת (!) רציניות (וזאת בנוסף ליוקר המחיה הכללי ביפן).
2. הנהיגה: הנהיגה היא בצד שמאל, ועם חוקי תנועה קצת שונים מאלה שבאנגליה, למשל, כך שגם למי שיש נסיון בנהיגה בצד ההפוך זה עלול להיות קשה ומבלבל. מלבד זאת, בדרכים שאינן דרכים ראשיות ובתוך הערים והכפרים הכבישים מאד מאד צרים; בדרך-כלל מדובר בנתיב אחד לשני הכיוונים, כשבצידי הכביש יש מעין תעלות ניקוז עמוקות, ולמי שלא מיומן די מפחיד לנהוג.
3. התמצאות: השילוט אמנם מאוד מסודר (כמו כל דבר ביפן), אבל זה יעזור לכם רק בתנאי שאתם קוראים יפנית… כי בהרבה מקומות השילוט כתוב ביפנית בלבד.
4. פקקים: אם אתם עוברים בדרכים ראשיות או בכניסות לערים גדולות (טוקיו, קיוטו, אוסקה וכו'), הדרכים מאוד מאוד עמוסות כמעט בכל שעות היום, ואתם עלולים לבזבז זמן רב בפקקים…


לעומת זאת, רשת הרכבות ביפן היא מהמתקדמות, המהירות והנוחות בעולם (רכבת השינקנסן המפורסמת החוצה את כל יפן לאורכה ולרוחבה "טסה" במהירות 300 קמ"ש). יפן מרושתת ברכבות שמגיעות כמעט לכל פינה, הרכבות מאד מטופחות, נקיות, מרווחות ומתוחזקות, ומגישות ארוחות "אובנטו" (Lunch Box),וכמובן מאוד מאוד דייקניות (אין מצב לאיחור של רכבת ביפן, אף לא של מס' שניות).
מומלץ לקנות את ה-Japan Railway Pass, שמאוד משתלם.


באדיבות אתר למטייל: מידע על טיולים, תיירות, נופש, ציוד ותרמילאות

הוסף תגובה