על אדם ממוצע שאינו מתאמן, לצרוך ביום כ-0.8 גרם חלבון לכל ק"ג בגוף

כמה חלבון מומלץ לצרוך בתפריט התזונה?
אדם ממוצע שאינו מתאמן ואינו עובד בעבודה פיזית קשה, צריך לצרוך כ-0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף ליום (RDA). עם זאת, אימון גופני בכלל ואימון גופני עצים בפרט עשוי להגביר את צריכת החלבון בצורה משמעותית כתלות בסוג האימון ובעצימותו. להלן עיקרי ההמלצות לאנשים המתאמנים:
– לאנשים העוסקים בפעילות אירובית מתונה (הליכה, ריצה קלה, שחיה וכד'), מומלץ לצרוך 0.8-1 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף ליום.
– לאנשים העוסקים בפעילות אירובית עצימה (ריצה, רכיבה, שחיה, קרוסטריינר וכד') מומלץ לצרוך 1.5-1 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף ליום, כתלות בעצימות, במשך ובתדירות המאמץ.
– לאנשים העוסקים בפעילות באימון כוח (אימון משקולות), מומלץ לצרוך 1.8-1 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף ליום, כתלות בעצימות, במשך ובתדירות המאמץ.
חשוב לציין כי לספורטאים חובבנים עדיף להתקרב לגבול התחתון של טווח צריכת החלבון ולא לטווח העליון שצוין. במידה וצריכת החלבון היומית שלכם עולה על הצריכה היומית המומלצת עבורכם, גופכם לא יהיה מסוגל לספוג את עודפי החלבון והעודפים יהפכו לפחמימות או לשומנים, כתלות בצרכי הגוף (בדרך כלל לשומן).

נכתב על ידי עמי עיני, באדיבות אתר גולינגו

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.