הצוואר צריך להיות משוחרר

הרעיון הזה מיועד בעיקר לגברים. הוא עוסק ביחס מיוחד לצוואר שלנו, ולכלי הדם שמספקים דם למוח ולראש כולו.


ישנן מחלות רבות באזור הראש: כאבי ראש, מיגרנות, התפתחות מואצת של טרשת של כלי הדם של המוח הגדול, עייפות, יכולת תפקוד נמוכה, ירידה ברמת הריכוז ובאיכות הזיכרון, גלאוקומה, החלשת הראיה, ומחלות מפחידות רבות נוספות. אחת הסיבות העיקריות לכל הבעיות הללו אצל גברים היא לחץ המופעל על הצוואר במשך שעות ארוכות.


וממה נובעים לחץ על הצוואר וחסימת עורקים חלקית? צווארונים ועניבות צמודים מדי. הרי אפילו עניבה שקשורה לא בצורה הצמודה ביותר עלולה לגרום לכאבי ראש לקראת סוף היום. ואם אתם לא סתם מחזיקים את הראש אלא מסובבים, מכופפים ומרימים אותו – בזמן הפעולה החסימות בתוך הצוואר מתגברות. בדומה למים שטיפה אחר טיפה מלטשות אבנים, גם ירידה לא משמעותית באספקת הדם עלולה בהדרגתיות להרוס את הבריאות שלכם. הצוואר צריך להיות משוחרר. הרי זה מתוכנן גם גנטית – האזור האחרון שבו מצטבר השומן הוא הצוואר, יחד עם כפות הידיים, האוזניים והאף.


האפשרות האופטימאלית – ללבוש גופיות, ובגדים אחרים המותירים את הצוואר חשוף. אבל כללי הלבוש בחברות רבות לא מאפשרים אפילו לפנטז על הנושא הזה. לכן, אם חולצה עם עניבה הן בגדר חובה – תמלאו אחר הכללים הבאים.


1. תוך כדי רכישת חולצה שימו לב להיקף הצווארון. אם לאחר שסגרתם את הכפתור העליון והפעלתם את שרירי הצוואר אתם לא יכולים להכניס לתוך הצווארון אצבע ללא מאמץ – סימן שהצווארון צמוד מדי בשבילכם. תבחרו חולצה אחרת.


2. תשתדלו ברמת האפשר לא לקשור את העניבה חזק מדי. תנסו לוודא שהיא לא לוחצת ולא חוסמת את הצוואר שלכם.


3. גם אם אתם יכולים בקלות לסובב את העניבה מסביב לצוואר – זה עוד לא הכול. העניבה, בזכות המשקל שלה (עניבה העשויה בד עבה ויוקרתי עלולה לשקול די הרבה), לוחצת על הצד האחורי של הצוואר. על מנת להוריד את הלחץ תשתמשו בסיכות לעניבות – הן מאפשרות דרך החולצה לנתב את הלחץ אל אזור הכתפיים ובכך מקלות על הצוואר.


4. מדי פעם תבדקו את רמת החופשיות של הצוואר שלכם בכל הבגדים שאתם לובשים. אם אתם לא מסוגלים לכופף את הראש ללא מאמץ או לסובב אותו מצד לצד – תשחררו את הבגדים.


5. אם אתן נשים – זה עדיין לא אומר שהצוואר שלכם עשוי פלדה. כלי הדם שלכן מוגנות אפילו פחות מאשר כלי הדם של הגברים, כיון שלכן מסת שרירים קטנה יותר. המשמעות – גם לחצים קטנים יותר עלולים לגרום לסיבוכים (במיוחד אם אתן אוהבות כל מני עניבות וצעיפים).


6. צוואר מתוח לוחץ על כלי הדם אפילו יותר מעניבה פשוטה, בשל העובדה שהלחץ פועל גם מבפנים וגם מבחוץ. תפנו לרופא עצבים, או למומחה בתחום פסיכותרפיה הגופנית (כיווצים של קבוצות שרירים מסוימות במקרים רבים מהווים עדות חיצונית לבעיות פסיכולוגיות פנימיות).


7. תדברו על הנושא הזה עם המנהל. אולי תארגנו ימי לבוש חופשי בחברה? למשל בימי שישי? במיוחד אם המנהל סובל כבר זמן מה מכאבי ראש בלתי מוסברים.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה