כללים שימוש נכון ומהנה בספא

תקופת הקיץ מפגישה נופשים רבים עם ספא (ג’קוזי), בבתי מלון באתרי ספא וגם בחצר הביתית. לצד הפינוק והערכים הבריאותיים, ישנן מגבלות שחשוב לדעת אותן רגע לפני שקופצים אל תוך המים המבעבעים.




  1. מומלץ להתקלח לפני הכניסה לספא לשם היגיינה אישית וגם לטובת משתמשיםאחרים.


  2. לספא שני מצבים עיקריים – מצב פעולה ומצב רגיעה. במצברגיעה, בו הג’טיםאינם פעילים.


  3. ניתן לשהות ללא הגבלת זמן. במצבפעיל, ישנןהגבלותוחשוב לשים אליהן לב.


  4. הזמן המומלץ לשהייה ספא (ג’קוזי) בזמן פעולה, עבור אדם בריא, כ-30 דקות ביום,לסובלים מבעיות לב ולחץ דםהשהייה מומלצת עד12  דקות ביום.


  5. רוב מערכות הספא מכילות כלור, המזיק לבעיות עור, פצעים ופריחות. רצוי לברר מראש האם הג’קוזי אליו אתם נכנסים מכיל כלור או לא.


  6. חלופה הבריאה יותר לכלור היא אוזון, ישנן מערכות שמייצרות אוזון המנקה את המים במקום הכלור המזיק.


  7. לספא (ג’קוזי) יכולת להמריץ את מחזור הדם ולהשרות תחושה מרגיעהלמשתמש, אחרי השימוש מומלץ לשבת ולהירגע, ולהזין את הגוף במשקה קר.


  8. מומלץ להתקלח אחרי השהיה בג’קוזי בשל הכלור ו/או המלחים והשמנים שהוא מכיל.


  9. הספא מומלץ גם לשימוש יומיומי, מאחר והוא תורם לפיתרון בעיות; שינה, הפרעות קשב וריכוז ובעיות פרקים בגיל המבוגר.


  10. גם בעת שימוש בספא ביתי (ג’קוזי) מומלץ להתייחס ברצינות למגבלות, על מנת ליהנות מהיכולות המפנקות שלו באופן מקסימאלי.


  11. טמפרטורה מים מומלצת בקיץ 28 מעלות.


תודה אישית: מתוך כתבה ב"כאן נעים", העתון הראשון של אמצע המדינה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.