עשו העתק של "פנקס הטלפונים" של הטלפון הסלולארי

בעקבות תצפיות רבות שמתי לב לשתי נקודות עיקריות בהתייחסות שלנו למספרי טלפון, שבגללן מופיעות בעיות רבות.


הבעיה הראשונה: נדירה, אבל די סופנית. מדובר באובדן של רשימות מספרי הטלפון. הסיבות הרגילות: איבדתם את פנקס הטלפונים, הטלפון הסלולארי נגנב, כרטיס ה- SIM או הטלפון עצמו נשברו. הרי כדי להימנע מאובדן של קשרים רבים וממאמצים רבים בהם כרוך שחזור הנתונים, מספיק שמדי פעם תעשו העתק של נתונים אלו – במחשב, בטלפון אחר או אפילו על גבי דף נייר.


ליותר ממחצית האנשים אין העתק של "פנקס הטלפונים" של הטלפון הסלולארי. האם גם אתם כלולים בקבוצה זו? האם יש לכם העתק אמין (ועדיף כמה העתקים) של רשימת מספרי הטלפון? ואם אין – מה מפריע לכם להכין אותו?


הבעיה השנייה: ניתן להבחין בה אצל מרבית האנשים (גם אצלי, למרות שמדי פעם אני מנסה להלחם בה). הבעיה היא שאנחנו לא רושמים (לא שומרים) את מספרי הטלפון שבהם השתמשנו. מצאתם את מספר הטלפון של הבנק, התקשרתם, השגתם את מה שרציתם ושכחתם את מספר הטלפון. בפעם הבאה ככל הנראה תצטרכו לחפש את המספר הזה שוב, ותבזבזו זמן יקר. דוגמה אחרת – לקוח התקשר אליכם לטלפון הסלולארי, דיברתם איתו ושכחתם לרשום את המספר שלו. לאחר זמן מה הנתונים של השיחה נמחקו בגלל שנקלטו נתונים חדשים. ופתאום אתם חייבים להתקשר לאיש הזה… ועוד הרבה מצבים דומים.


על מנת לפתור את הבעיה יש לאמץ שני כללים. האחד – לרשום כמה שיותר מספרי טלפון בהם אתם משתמשים (פרט למקרים שבהם העבודה שלכם כוללת רשימות מספרי טלפון מוכנות: נתנו לכם את המספרים ואתם צריכים להתקשר ולהציע את המוצר). והשני – לרשום כמה שיותר מספרי טלפון של אנשים שהתקשרו אליכם (חוץ מאלה שטעו במספר).


כדי להעלות את יעילות חיפוש המספר בתוך הזיכרון של הטלפון – תשתמשו בסידור המספרים לפי קבוצות.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה