אפשר לסרוק וירוסים ללא תוכנת אנטי וירוס

הבעיה


המחשב שלכם ישן ותוכנת האנטי וירוס גוזלת ממנו יותר מידי משאבים. איך תוכלו לסרוק אותו מוירוסים מבלי להכביד עליו יותר מידי?


מה לעשות?


באינטרנט קיימים כלים רבים לסריקת וירוסים בצורה מקוונת. ניתן להשתמש בהם במקום להפעיל את תוכנת האנטי וירוס שלכם על המחשב וכך לחסוך במשאבים. אחד האתרים הבולטים בתחום המציע כלי כזה הוא האתר של Ewido Networks מקבוצת Grisoft, המפתחת של האנטי וירוס החינמי AVG.


איך לעשות?


• כנסו לאתר של Ewido Networks בכתובת הזו: www.ewido.net/en או חפשו בגוגל את המונח ewido והיכנסו לתוצאה הראשונה.
• לחצו מצד שמאל על האייקון הכתום Scan now.
• אשרו את התקנת רכיב ה-ActivX.
• לאחר ההתקנה יופיע לכם בדפדפן תיבה עם אפשרות בחירה מה לסרוק (כוננים, זיכרון, Registry ועוד). הורידו את ה-V מהפרטים שאינכם מעוניינים לסרוק. מומלץ להשאיר את כולם.
• לחצו על Start Scan והמתינו עד לסיום הסריקה. במהלך הסריקה תוכלו לראות בתיבה את כל הרכיבים הזדוניים שנמצאו במחשבכם ואת רמת הסיכון שלהם.
• בסיום הסריקה לחצו על Remove Infections להסרת הקבצים הנגועים (ישנה אפשרות לקבוע אלו קבצים למחוק ואילו לא, למקרה שתרצו להשאיר את אחד הקבצים).


התועלת בטיפ


באמצעות שימוש בטיפ תוכלו להוסיף מימד אבטחה נוסף למחשב שלכם, ובצורה כזו שהוא לא יגזול משאבים מהמחשב לאחר הסריקה.


הערות


מומלץ לא להסתמך רק על כלי זה ולסרוק את המחשב מידי פעם גם עם תוכנת האנטי וירוס המותקנת במחשב שלכם. ככלל, עדיף לבצע סריקות וירוסים עם מספר כלים ולא אחד. יתכן ווירוס שלא מצאה תוכנה אחת ימצא על ידי תוכנה אחרת.


חשוב לציין, כל סריקה של רכיבים זדוניים במחשב ומחיקתם עלולה להשפיע על פעילותן התקינה של התוכנות במחשב שלכם (למשל, תוכנות מסוימות מפעילות גם רכיבי ריגול\פרסום. אם ימחקו רכיבי הריגול\פרסום יתכן שהן לא תפעלנה יותר).


PCON פורטל חדשות  ומידע בנושאי מחשבים,אינטרנט ותקשורת

הוסף תגובה