המלצות, כלי מעולה לפיתוח של קשרים עסקיים ומכירות אישיות

לפני כמה זמן אמרתי שיותר חשוב לקחת את כרטיס הביקור של האיש שעימו אתם משוחחים במקום לדחוף לו את שלכם. עכשיו אני אשתף אתכם בעוד רעיון, שממבט ראשון נראה לא נכון. הוא מדבר על נושא קבלת ההמלצות. המלצות – כלי מעולה לפיתוח של קשרים עסקיים ומכירות אישיות. ובו זמנית זוהי נקודה רגישה הן עבור אנשי העסקים המתחילים והן עבור המנוסים.


אז מה אני בעצם ממליץ? אני ממליץ לכם לאחר יצירת הקשר עם האדם לא לבקש ממנו שימליץ עליכם. במקום זה תציעו לו בעצמכם להמליץ עליו למכרים ולשותפים העסקיים שלכם. תגידו משהו בסגנון:


"האם אני יכול להמליץ על העסק שלך למישהו מהחברים והמכרים שלי?"


כמובן, יש לומר זאת מכל הלב, בלי מסכה של שקרן על הפנים. אבל אם חושבים על זה – זה לא כל כך מסובך. אתם מבטיחים להמליץ. אתם לא מבטיחים למכור סחורה בכמות שנתית במחיר כפול תוך שבועיים. וסתם להמליץ – זה לא קשה. זה אפילו מועיל.


אתם שואלים למה זה אמור לעזור? מה הכי חשוב עבור האדם? הוא עצמו והעניינים הפרטיים שלו, כולל ההצלחה והשגשוג שלו. ע"י אמירת המשפט הזה אתם בעצם אומרים לו שאתם רוצים לסייע לו וליישום התכניות והחלומות שלו. רק אידיוט מוחלט יסרב להזדמנות כזאת. בטוח יענו לכם. וקרוב לוודאי בצורה הרבה היותר מפורטת ורגשנית ממה שהיה מתוכנן קודם לכן.


מה התועלת עבורכם, כלומר מה ייצא לכם מזה? העניין הוא שבעקבות הצעה שלכם הרבה מאוד אנשים יציעו הצעה נגדית – להמליץ עליכם. וההמלצה הזאת תהיה הרבה יותר טובה יעילה, מאשר הבטחה להמליץ שהוצאה ממישהו בכוח ללא השימוש בשיטה זו.


שנית, אתם תקבלו מידע מפורט יותר לגבי האדם תוך כדי השיחה, תבררו יותר טוב מהם צרכיו – כלומר בעתיד, אם תידרשו – תוכלו למכור לו ביתר יעילות.
שלישית – תזכו ליחס הרבה יותר טוב, ויתייחסו אליכם לא כאל סתם מישהו מהרחוב, אלא כאל חבר רחוק. או אפילו קרוב.


תשימו לב שהשיטה הזאת מחייבת קשר אישי. האפשרות שכוללת שימוש שאמצעי תקשורת לא אנושיים מבטלת לחלוטין את התוצאות החיוביות.








המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.