בחורף מומלץ ליצור מערכת לניקוז המים העודפים מהגינה

בימי הגשמים מוצפות גינות שנמצאות במקומות נמוכים במי גשמים ומים שזורמים מהמרזב ולעיתים גם מגינות סמוכות או מהכביש. מומחה הגינון עודד יפה ממעבדת שלפ בקיבוץ גבעת ברנר ממליץ על טיפול בגינה  המוצפת כדי למנוע נזקים לצמחיה:

 
הגשם באופן עקרוני טוב לגינה. מי הגשמים, שהם למעשה מים מזוקקים, שוטפים עודפי מלחים שהצטברו בגינה ומעודדים תהליכים של התרעננות וחידוש. עם זאת, הצטברות של מים לפרק זמן ממושך יגרום להתפתחות של רקבונות ומחלות.
 
מומלץ ליצור מערכת לניקוז המים העודפים מהגינה. הדרך הטובה ביותר היא ליצור חורים קטנים ועמוקים באדמה במקומות שהדבר אפשרי. כך המים יחלחלו לאדמה ויעשירו את מי התהום. אם ניקוז לאדמה לא אפשרי יש ליצור תעלות לניקוז המים אל מחוץ לגינה. במקרה של אדניות או גינות במיכלים צריך לבדוק שפתחי הניקוז אינם חסומים ומבצעים את תפקידם.
 
לאחר שהמים מסולקים, יש להמנע ככל האפשר מדריכה על האדמה הרטובה כדי למנוע הידוק של הקרקע. כדאי להפוך את האדמה על מנת לאפשר לאוויר להכנס.
 
אם יש בגינה עצי פרי ובמיוחד פירות הדר כדאי להפנות את עודפי המים לערוגות מסביבם – הם לא יתלוננו על עודפי המים. בתקופה זו כדאי לפזר סביב העצים חנקת אשלגן וסופר פוספט שיתרמו להתפתחות העץ ויעניקו מזון נוסף לשורשים.


באדיבות מעבדות שלפ בקיבוץ גבעת ברנר


 

הוסף תגובה