תעודת אחריות, יש לשים לב למניפולציות עם תקופת האחריות

ישנם כמה גורמים ודקויות שמשפיעים על הגדרת משך תקופת האחריות, תקופת השימוש והמימוש, וכן פרקי זמן אחרים הקשורים לשימוש במוצרים השונים. תצטרכו לחפש ולממש בעצמכם את הדברים היותר מדויקים שמתייחסים דווקא לתוצרת שלכם. אני בסה"כ אביא כמה דוגמאות על מנת להסביר יותר טוב את הרעיון שלי.

עבור מוצרי מזון הקשורים לפעילות של מיקרואורגניזמים (בראש ובראשונה הכוונה היא למוצרי חלב ובירה) תוקף קצר יותר מהווה עדות לאיכות גבוהה של המוצר. זה נובע מכך שתוקף ארוך יותר יכול להיות מושג הן בעזרת פסטור והן בעזרת חומרים משמרים. זאת הסיבה לכך שרוב יצרני הבירות מציינים תקופת תוקף קטנה יותר מאשר במציאות. ואם כתוב על הבקבוק שיש להשתמש בו תוך שלושה חודשים – זה לא אומר שבעוד שלושה חודשים צריך לזרוק את הבירה – למעשה היא תחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

מה דעתכם, אם שאר התנאים זהים, איזו אחריות לרכב תהיה אטרקטיבית יותר: עד 36000 ק"מ או ללא הגבלת נסיעות? קרוב לוודאי, האפשרות השנייה. ואז לאחר הרכישה אתם מגלים שהתנאי הזה לא תקף במקרה של שימוש מסחרי של הרכב (במקרה זה התנאים שונים), ו"ללא הגבלה" מתייחס רק לחלק מהמכשור, בזמן שלרוב המכשור יש מגבלות משלו (לדוגמה – עד 20 אלף). אם נסתכל על נתונים סטטיסטיים, נגלה שרוב הנהגים עוברים בפרק זמן המסוים הזה פחות מ- 36000. הם לא יזדקקו בכלל ל"ללא הגבלה".

לפעמים יצרני חלקי מחשבים מספקים אחריות לכל החיים או לתקופה של 5 שנים. אבל אם החלקים לא מכילים קטעים נעים ואם משתמשים בהם בזהירות – הם יכולים לעבוד היטב אפילו יותר מ- 5 שנים. כמו כן, אחריות לכל החיים לא אומרת שימשיכו לתקן לכם את החלק עד יומכם האחרון. בתנאי האחריות בהחלט אפשר למצוא סעיף שמתייחס לאורך החיים של החלק – למשל 3 שנים.

ישנן גם אפשרויות אחרות של מניפולציות עם תקופות האחריות בהם משתמשים על מנת להעלות את האטרקטיביות של המוצר.

המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה