אל פסק, הכן מחשבך לחורף

הבעיה


בעוד שכולם מכירים את האל-פסק, רבים אינם מודעים ליתרונותיו.


מה לעשות?


במשך כל השנה, ובתקופת החורף במיוחד, מומלץ לצייד את המחשב במכשיר אל פסק (באנגלית Uninterruptable Power Supply ובראשי תיבות UPS), אשר מגן מפני הפרעות מתח בלתי רצויות בקו החשמל. באופן כללי נסביר כי ה-UPS הוא מכשיר החוצץ בין קו החשמל למחשב. הוא מורכב משני רכיבים עיקריים – סוללה נטענת וממיר. בעת הפרעות במתח, החשמל הסוללה מספקת, בעזרת הממיר, מתח סינוסי למחשב במקום קו החשמל המקורי וכך הוא לא נפגע.


איך לעשות?


בשוק תוכלו למצוא שני סוגים עיקריים של מכשירי אל פסק: איטראקטיבי (נקרא גם Line Interactive) ו-On Line. הראשון עובר לאספקת מתח מהסוללה רק כאשר ישנה ירידה פתאומית במתח. השני מספק למחשב כל הזמן מתח מהסוללה עצמה ולא מזרם החשמל ישירות. מכאן, שבאל פסק אינטראקטיבי יש "זמן מת" מרגע שהוא עובר ממצב של אספקת מתח מהחשמל לאספקה מהסוללה. באל פסק אונליין זמן זה לא קיים ולכן הוא נחשב לאיכותי יותר ובדרך כלל גם יקר יותר. מכשירי אל פסק ניתן למצוא, בין השאר, דרך מנועי השוואת מכירים כמו זאפ או בזמן.


התועלת בטיפ


מטרת הטיפ לעורר מחדש את החשיבות של אמצעי זה, לקראת החורף הממשמש ובא. הערות אל-פסק משמש גם כאמצעי שמטפל בספייקים של מתח שמתלבשים על קווי החשמל או הטלפון ועלולים לשרף את לוח האם.


 PCON פורטל חדשות ומידע בנושאי מחשבים,אינטרנט ותקשורת

הוסף תגובה