תשנו במחשבות שלכם את המלים "צריך" ו"חייב" למלה "רוצה".

תדמיינו: אישה מתהלכת בביתה. בכיור – כלים מלוכלכים. על הספה – בעל רעב. גם היא עצמה רעבה. "אני צריכה לשטוף את הכלים. אני חייבת להאכיל את הבעל" – מסתובבות המחשבות. היא ניגשת לכיור בפעם התשיעית ו… מוצאת לעצמה עיסוק אחר, יותר מהנה. ברור שהיא תכין את הכול, אבל רק כאשר הרעב יהפוך לבלתי נסבל או כאשר הבעל יתמרד.

ועכשיו תגידו: כאשר אתם חושבים על משהו שעליכם לעשות, אתם אומרים לעצמכם: "אני צריך לעשות את זה…" או "אני רוצה לעשות את זה…"?
בין "צריך" ו"רוצה" יש הבדל ענק. "צריך" – זה משהו נסחב ודביק, כמו בילדות, כאשר ההורים אמרו "צריך להכין שיעורי בית". "רוצה" – זה משהו מהיר ומשמח: "אז איך אני רוצה לבדר את עצמי היום?", כמו בילדות, כאשר החלטתם יחד עם החברים שלכם במה תשחקו היום.
אני מניח שברוב המקרים כאשר אתם חושבים על ביצוע של מטלה כלשהי, וברמה גלובאלית כאשר אתם מתכננים לעשות משהו משמעותי בחיים שלכם אתם אומרים לעצמכם בראש: "ובכן, אני צריך…", וכל הרצון לעשות משהו נעלם.
אתם בעצמכם הורגים את הרצון ע"י אמירת המלה "צריך".
המלה "חייב" גם משתייכת לקטגורייה הזאת.
יש הרבה "חובות" מסביבנו. אתם חייבים לדאוג למשפחה, אתם חייבים לעבוד, אתם חייבים להיות אנשים הגונים. אבל האם אתם רוצים לעשות את כל זה אם אומרים לכם ש"אתם חייבים!" ברור שלא. הרי למעשה אתם לא חייבים שום דבר לאף אחד. נכון?
באופן כללי, לגבי החיים שלכם המלים "צריך" ו"חייב" מונעות מכם התקדמות הלאה, כיוון שאתם ממש לא רוצים לעשות משהו שנכפה עליכם. גם אם אתם כפיתם זאת על עצמכם. הרי אתם אנשים חופשיים! אז איך יכול להיות שאדם חופשי חייב למישהו משהו? אדם חופשי לא צריך לעשות כלום. הוא עושה רק מה שהוא רוצה לעשות. ורק העניינים הללו גורמים לו הנאה. גורמים לכם הנאה.
ברור שיש דברים שאתם צריכים לעשות ודברים שאתם חייבים לעשות. אבל המלים הן הכוח שיצר את העולם, הן מעוררות בכם את האנרגיה של ההתנגדות, ואתם דוחים את הסידורים שלכם לכמה שיותר זמן.
מה לעשות? זה פשוט מאוד: תשנו במחשבות שלכם את המלים המשעממות "צריך" ו"חייב" למלה המיסטית הקלילה "רוצה".
כאשר אתם מתחילים לחשוב על הדברים שעליכם לעשות, תגידו לעצמכם מראש:"אז מה אני רוצה לעשות עכשיו? אהה, לשטוף כלים כדי שאח"כ אוכל לאכול בכיף… מצוין!" או ככה:"איזו מטלה אני רוצה לבצע היום? אהה, אני אעשה את זה… מצוין! כאשר אני אבצע את המטלה הזו אני אתקרב עוד יותר לרגע שבו אני אזכר מי אני באמת. אני רוצה!!!".
ייתכן שבהתחלה יהיה לכם קשה לחשוב בצורה זו. זה לא נורא. פשוט התרגלתם לחשוב באמצעות המושג "צריך" – זה רק הרגל, לא יותר מזה. על מנת להרגיל את עצמכם למשהו אחר, יספיק יום אחד בלבד.
תרגיל:
תכינו רשימה ובו תרשמו את כל מה שאתם "צריכים לעשות" ואת כל מה שאתם "חייבים לעשות". הרשימה אמורה להיות על דף בגודל 4A וכתובה בעט או בעיפרון רגיל, חשוב מאוד שהיא תהיה כתובה בכתב יד.
לאחר מכן תיקחו עיפרון בצבע אחר, תעבירו קו על המלים "צריך" ו"חייב" ומעליהן תכתבו באותיות שמנות ויפות את המילה "רוצה". ברגע שתכתבו את המילה "רוצה" חשוב שתחייכו ובתוך תוככם תחוו את ההנאה מהידיעה שאתם הולכים לעשות את הדברים המהנים הללו.
התרגיל הזה ישנה באופן קסום את החיים שלכם. הרי כאשר אתם עושים את מה שאתם רוצים לעשות, אתם עושים אותו טוב ונהנים מזה. וההנאה כשהיא מוכפלת פי 100 היא בעצם האושר.
                                               המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה