למרות שחלק מצמחי החורף עמידים ליובש, רובם זקוק להשקיה מרובה

תקופת החורף מתאפיינת בגינה במגוון צבעים אטרקטיבי של צמחי החורף העונתיים הקלאסיים: אמנון ותמר, לוע ארי, מימולוס וכד'. אליהם מצטרפים דיירי הקבע בגינה – הצמחים הרב שנתיים. צמחים אלה אולי לא מתחרים בעושר הצבעים, אך בהחלט יכולים להתחרות ב"ייצור" כתמי צבע וככל שצמחים אלה יהיו בוגרים ומבוססים יותר בגינה, נקבל מהם תמורה גדולה יותר,במופע של הצמח ובשפע הפריחה.


למרות שחלק מצמחי החורף עמידים ליובש, רובם זקוק להשקיה מרובה ולכן גם בחורף כשיש הפסקות ארוכות יחסית בין הגשמים, יש צורך להשקות. בגינה הפרטית השקיה נקודתית ע"י צינור יעילה מבחינת היכולת להשקות נקודתית רק את הצמחים הדורשים השקיה. כדי שההשקיה תהיה יעילה, יש צורך בסבלנות על מנת להעניק לכל צמח את כמות המים הנדרשת.


איל ענבר ממשתלות חישתיל ממליץ על צמחי חורף שיכולים להפוך את החורף הישראלי לשמח הרבה יותר:


בקופה טייפון– צמח רב שנתי ואחד מיחידי סגולה הפורח גם בחורף. מוצעים שני זנים בשני צבעי פרח, לבן וכחול.


טייפון מגה לבן – אופי צימוח נמרץ עם פרח בודד גדול ומרשים על רקע עלוה בצבע ירוק כהה, הצמח פורח במאסות של פרחים שיוצרים כתם צבע לבן בוהק.


טייפון כחול – פרח קטן יותר בצבע כחול – סגול בהיר, עלים עדינים יותר אך מאד מסועף. יש לשתול את הבקופה בשמש מלאה עד חצי צל. הצמח עמיד יחסית לקור וגובהו מגיע ל10 ס"מ. מתאים לגידול בסלים תלויים, מיכלים וכצמח כסוי.


נמזיה מסקרה– סדרה זו של -.N.fruticans.נקראת על שם הפסים העדינים דמויי המסקרה במרכז הפרח. אופי הצימוח קומפקטי עם גבעולי פריחה חזקים וזקופים, במגוון צבעים, כחול, ורוד ולבן. הפריחה בשפע, לאורך תקופה ארוכה החל מהסתיו, חורף ועד לתחילת הקיץ. מצב רטיבות הקרקע הרצוי, לח, ללא ייבושים קיצוניים. המיקום בשמש מלאה ולקראת הקיץ בחצי צל (מומלץ להזיז את המיכל בהתאם). גובה 25 – 15 ס"מ, לשתילה במיכלים, סלים, ערוגה ומסלעה.


סקיבולה– גם זה צמח רב שנתי שנקרא גם "פרח המניפה" על שם צורת הפרח הלא סימטרי היוצר צורת מניפה. הצמח משתרע בעל קצב צימוח מהיר יחסית, מתאים לגידול בסלים, מיכלים, מסלעה וכצמח כסוי. מיקום בשמש מלאה, גובה 20 – 15 ס"מ. צבעי הפריחה סגול בהיר והזן דיאמונד כחול – לבן. הפריחה השופעת מתקבלת בעיקר בקיץ אך גם בחורף שומר על מראה ירוק עם פריחה.


צמחים נוספים המתאימים לעונה הם דיאסקיה, דיכונדרה, לובליה הוט, סיגלית אוסטרלית.


משתלות חישתיל

הוסף תגובה