בחורף התזונה שלנו בדר"כ עשירה בשומנים, עלול להשפיע לרעה על בריאות השיער

בחורף התזונה שלנו בדר"כ עשירה בשומנים, והשומן המצטבר עלול להשפיע לרעה לא רק על המשקל, אלא גם על בריאות השיער. בעת הפיכתו למוצק, השומן נאגר בשכבות עור הקרקפת דבר המונע זרימת דם תקינה אל שורשי השיער. הנזק לשיער הוא התחדשות חלשה שלו לאחר נשירת הסתיו. לכך יש להוסיף מצבי מתח נפשיים, שפעת חורפית קשה וכל צרה חורפית אחרת שמחלישה את הגוף, המשפיעים גם כן על בריאות השיער. לתזונה השפעה לא מבוטלת גם על הקשקשים, שמופיעים יותר בחורף. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שבחורף אנו אוכלים יותר מזון המוגדר כחומצי (מאכלים מבושלים עם רטבים, נקניקים, שוקולד וכל הנשנושים החורפיים), ואלה לא מתאזנים מספיק עם מזונות המוגדרים כבסיסיים, כמו פירות וירקות טריים. לכך יש השפעות על תפקוד הכבד והופעת טוקסינים, שאצל חלק מאנשים משתחררים בצורת קשקשת בעור הקרקפת.
אז מה עושים?
חשוב לזכור לאכול לפחות פרי אחד בין הארוחות וירק ירוק אחד עם כל ארוחה, לסתירת המזון החומצי. מומלץ מאוד לאכול מזון עשיר באומגה 3 כמו טונה, דגי סלמון, אבוקדו ושמן זית או ליטול 2-1 כמוסות אומגה 3 ביום. כמו כן, יש להקפיד לשתות הרבה. במידה ושותים תה או קפה רצוי לשתות לפחות כוס מים אחת לאחר מכן.


נכתב ע"י הטריקולוג יורם בניטה – טריקולוג ראשי בחברת הייר קליניק, המרכז לבריאות השיער


באדיבות "בראש", פורטל היופי הישראלי

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.