אפשר להלחם במזיקים באמצעות צמחים טורפים – לוחמה ביולוגית מהטבע

עם בוא האביב יחזרו לחיינו החרקים, הזבובים והיתושים. תכשירי ההדברה הכימיים בהם נעשה שימוש לחיסול המזיקים, פוגעים בו זמנית בבריאותם של הילדים, המבוגרים וחיות המחמד ולכן מומלץ מאוד להגביל את השימוש בהם.

 
במשתלות גבעת ברנר מציעים דרך אחרת: מלחמה במזיקים באמצעות צמחים טורפים – לוחמה ביולוגית מהטבע.
 
הצמחים הטורפים משיגים את מזונם על ידי לכידה של חרקים ובעלי חיים קטנים. המלכודות שצמחים אלו פיתחו מבוססות על ריחות וצבעים שמושכות את הקרבנות לצמח. הצמחים לוכדים את החרקים בעזרת כפות נסגרות, המזכירות לסתות, חומרים דביקים, כדים מלאי נוזלים חומצתיים ו"פטנטים" אחרים. לאחר הלכידה הצמחים הטורפים מפרישים חומרי פרוק שונים ומפרקים את הטרף למרכיביו החלבוניים, אותם הם צורכים בשקיקה לצורך גידול והזנה שוטפת. ישנם צמחים שהגיעו למימדים כה גדולים עד שהיה צורך לתת להם זוחלים לצורך הזנה וכשלא היו בנמצא אפילו שניצל כתחליף.
תכונת הטריפה מתריעה לעיתים מגידול הצמחים, למרות שכמובן אין בהם כל סכנה לאדם ולחיות המחמד. הצמחים הנמכרים במשתלות הם קטנים ואוכלים חרקים מזעריים. מי שנתקל בתופעות של נמלים במטבח יכול להשתמש בצמחים ללא צורך שימוש בתרסיסים רעילים. עציצי הצמחים הטורפים המונחים על השיש במטבח מושכים אליהם את הנמלים ומחסלים אותם. ישנם גם זנים שנותנים פתרון זהה לבעיית הברחשים, זבובים ויתושים, אך למרבה הצער הם יעילים בעיקר כנגד הזכרים מבין היתושים וכידוע דווקא הנקבות הן אלו שעוקצות.


משתלות גבעת ברנר

הוסף תגובה