בחורף חשוב מאוד לא לשכוח לשתות

חשוב מאוד לא לשכוח לשתות. מים חשובים לוויסות הטמפרטורה של הגוף, ולכן טמפרטורה נמוכה מעלה את דרישות הנוזלים בדיוק כמו במזג אוויר חם. בנוסף, אוויר מחומם ויבש שנוצר מחימום על ידי מפזרי חום ומזגנים, עלול לגרום לעור לאבד מים דרך אידוי, כך שהצורך של הגוף בנוזלים לא נעלם. כאשר הגוף עובד חזק כדי להילחם בהתקררות, הוא מנצל יותר נוזלים. דרישת המים לגוף תלויה בגודל הגוף ובמידת הפעילות. כדאי  להתחיל בשתיית שמונה עד עשר כוסות מים ביום. ההמלצות החדשות לשתייה כוללות בספירת הנוזלים גם חלב, מיצי פירות, משקאות המכילים קפאין (תה וקפה), וגם את הנוזלים במזון (שמהווים כ- 20 אחוזים מצריכת הנוזלים היומית). הבחירה הטובה ביותר ונטולת הקלוריות היא, כמובן, המים. בחורף כדאי לשתות תה צמחים, שהוא נטול קפאין, ולהוסיף למים לימון ו/או נענע וצמחי תבלין נוספים, כמו לואיזה ומרווה לגיוון הטעמים. משקאות חמים לא רק מסייעים בחימום הגוף, אלא גם נספגים טוב יותר.


מאת מיכל גילאון


קופת חולים כללית, הכי טובה למשפחה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.