מה אוכלים בדייט

נוהג נפוץ בשנים האחרונות הוא ללוות את הארוחה בשתיית יין. אבל אם אתם לא נוהגים לשתות ולא רגילים לשתות – אל תעשו את הנסיונות היום, חכו מעט. בנות, שימו לב: גברים מפרקים אלכוהול טוב יותר מנשים. אם החלטתן לשתות – עשו את זה על בטן מלאה. מזון יאט את הספיגה של האלכוהול. יין יכול לגרום להסמקה ולשחרר את הלשון – אולי יותר מדי.


לכן חשבו היטב כיצד אתם מתנהגים בהשפעת אלכוהול. אם אפילו כוס יין אחת תגרום לכם שלא להיות במיטבכם – סרבו בעדינות להצעה. אם יין משחרר אתכם וגורם לכם להרגשה נינוחה – הזמינו. זכרו: פגישה ראשונה היא לא זמן להתנסויות חדשות, לא רק בנושא היין אלא גם בהזמנת סוגי מזון שלא טעמתם מעודכם.


מה להזמין? גם אם אתם בתהליך של דיאטה או מנסים לשמור על המשקל וכו', אל תצאו בהצהרות ואל תפרטו. פשוט אכלו במידה לא מוגזמת. אפשר לפתוח את הארוחה במרק או בסלט ירקות – רק שימו לב שלא ישאירו אחר כך דברים קטנים שיעטרו את השיניים (פטרוזיליה, למשל). אל תוותרו על הפחמימות (תפוח אדמה, אורז או פסטה) – הן מסייעות לגוף להירגע, ואתם זקוקים להן.


המנה העיקרית צריכה להיות קלה – חזה עוף, דג, שיפודי עוף או מנת ירקות אפויים ללא רטבים שמנים מדי. השתדלו לא לקחת נתח בשר שמן או מטוגן כיוון שאתם עלולים לסבול מצרבות או מקשיי עיכול שיסיטו את תשומת לבכם מהיושב מולכם.


לגבי קינוח – רצוי לא להזמין קינוח שוקולדי עשיר או משהו מתוק מדי. קינוח שמן מדי עלול לגרום להיווצרות ריח לא נעים בפה. מומלץ לקנח בפרי, למשל דובדבנים, ליצ'י, תפוח, בננה, שזיפים, תאנים או שקדים, שאגב נחשבים למעוררי תשוקה. אם אתם בכל זאת מעדיפים שוקולד ורוצים לנטרל ריח רע מהפה, קחו מסטיק קינמון.


מאת: דפנה בוסאני, דיאטנית קלינית


מתוך כתבה ב-Ynet, בלי פדיחות: מה כדאי (ואסור) לאכול לפני דייט ראשון


 

הוסף תגובה