בניגוד לפעילויות גופניות רבות אחרות, פילאטיס מיועד לכולם

בניגוד לפעילויות גופניות רבות אחרות, פילאטיס מיועד לכולם, ועל אחת כמה וכמה לכאלה הסובלים מפציעות גופניות. מכיוון שמדובר קודם כול בשיטה שיקומית, הפילאטיס (כשהוא מתווסף לפיזיותרפיה) מקל מאוד את הכאבים הנובעים מבעיות גב, ברכיים או כתפיים. למעשה, ברוב המקרים הוא אף עוזר לשיקום, כך שהגוף מחלים מהפציעה לחלוטין.
בניגוד לאימוני ספורט רבים שהממסד הרפואי אוהב להדגיש גם את חסרונותיהם, את הפילאטיס רופאים דווקא הוראות הפעלה
אוהבים, ולא פעם נשלחים חולים לשיעורי מתחילים, בתקווה שהפעילות תמנע בסופו של דבר צורך בניתוח.


ולמי זה עוד מתאים? לילדים (כל עוד מדובר בפילאטיס מזרן. כדי לעבוד על מכשירי הפילאטיס צריך לגבוה) ולנשים בהריון (בתנאי שהמתאמנת מכירה את השיטה עוד לפני שהתעברה. לא טוב ללמוד פילאטיס כשאת כבר בחודש שמיני). לפילאטיס כמו לאימוני אירובי יש יתרון מניעתי: הוא מרחיק מחלות מפרקים, ולכן טוב לבצע אותו כביטוח נגד פציעות.


מאת: אודליה יקיר


מתוך כתבה ב Ynet פילאטיס: מה שצריך לדעת על השיטה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.