5 כללי הפילאטיס

1. נשימה: נשימה נכונה היא חלק מהתרגיל ומאפשרת ביצוע תנועות קשות ביתר קלות. בפילאטיס מתבצעת הנשימה דרך האף, וכך גם הנשיפה.
2. ריכוז ושליטה: כל תרגיל מתבצע קודם כול מהמוח. המתאמן נדרש לרכז את כל מחשבותיו בביצוע התרגיל כדי להגיע לרמת שליטה גבוהה.
3. עבודה מהמרכז: מרכז הגוף הוא המקור לתנועה, ולכן על האזור להיות חזק ויציב. המרכז הוא החגורה הנמצאת בין הצלעות לאגן ונמשכת מהבטן לגב.
4. דיוק: כלל זה קיים ברוב סוגי הכושר, אבל כאן מושם עליו דגש מיוחד.
5. זרימה: תנועה מטבעה היא דבר מתמשך ודינמי. לפי פילאטיס יש להקפיד עליה בכל שלבי התרגיל.


מאת: אודליה יקיר


מתוך כתבה ב Ynet פילאטיס: מה שצריך לדעת על השיטה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.