משך הזמן המומלץ לפעילות אירובית

משך הזמן המומלץ נע בין 30 עד 60 דקות, תלוי בסוג הפעילות וברמת הכושר הגופני. לפעילות מתונה כהליכה מומלץ כ- 45 עד 60 דק'. לעומת זאת, לפעילות במאמץ גבוה יותר גדול כריצה או שחיית חתירה, מומלץ כ- 30 דקות ומעלה. פעילות הנמשכת יותר מ- 60 דקות מגבירה את הסיכון לנזק מצטבר למפרקים ולשברי מאמץ. אי לכך, לרוב המתאמנים אין צורך בפעילות הממושכת מ-60 דקות, וישנו סף שמעברו אין תוצאות טובות יותר. התפיסה שכמה שיותר זה יותר טוב מוטעת. מה שחשוב היא איכות הפעילות ולא רק הכמות! מומלץ להתייעץ עם מדריך מקצועי במידה ורוצים להאריך את משך הפעילות מעבר ל- 60 דקות.


מאת: גלעד שר


באדיבות ספורט באוניברסיטת תל-אביב

תודה! כבר אהבת את זה.