מה כולל חימום ?

תרגילי חימום למעשה נוגעים להכנת הגוף לפעילות מהראש ועד לכף הרגל. כולנו ביצענו חימום בשיעורי הספורט בבית הספר, התרגילים לא השתנו. על מנת להכין את הגוף יש לבצע שלושה סוגים של תרגילים:
א. הנעת מפרקים – סיבוב הראש מצד לצד ואוזן לכתף, סיבובי ידיים, כתפיים, מרפקים וכפות ידיים, סיבוב מצד לצד של עמוד השדרה, סיבוב מותניים, ברכיים ומפרקי כפות הרגליים – להתחיל מהראש ולסיים בכף הרגל, כ- 10 פעמים לכל כיוון – לבצע לאט.


ב. מתיחות – הכנת השרירים לפעילות על-ידי ביצוע תרגיל גמישות ומתיחות. קיים מגוון רחב של תרגילים אשר נועדו למתוח את שרירי הידיים, הגב והרגליים. יש למתוח את השריר, להרגיש את המתיחה, המעט כואבת, במשך כ- 10 שניות, לא להפסיק לנשום ואז לשחרר לאט, ניתן לחזור על הפעולה.


ג. פעילות אירובית – עכשיו שהמפרקים משוחררים והשרירים מתוחים ומוכנים יש לעלות את קצב פעילות הלב, בקצב אחיד, על-ידי פעילות מתונה, עד להגעה לדופק המטרה. אפשר לעשות זאת על-ידי ביצוע קפיצות, ריצה קלילה, או התחלת עבודה על מכשיר הכושר, אך שוב בצורה מתונה ולאט לאט לעלות את הקצב.


זכרו ! החימום נועד "להעיר" את הגוף ממצב מנוחה ולהכינו לפעילות, עשו זאת ברוגע, בכיף. בחימום הגוף לא אמור להתעייף, להתנשם או להזיע – הללו סממנים של האימון עצמו!


באדיבות גיל ספורט, יבוא ושיווק ציוד כושר, 1-700-701-909

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.