טיפים שיעזרו להליכה להיות יותר מהנה ויותר יעילה

1. הליכה היא התנועה הטבעית ביותר שלנו. ייחד זמן כל יום לעשות פעולה פשוטה זו אין כמעט חלק בגופך שלא ייהנה מכך.
2. הליכה טובה למי שרק מתחיל להתאמן וכן למי שכבר מתאמן תקופה ארוכה – זה לכולם.
3. להליכה לא צריכים שום ציוד מיוחד, לבוש או אביזרים.
4. אין הגבלת גיל על הליכה זאת פעילות לכל החיים.
5. יש בה סיכון נמוך לפגיעה ופציעות.
6. אתה מרוויח פעילות אירובית גם בהליכה יומיומית ורגילה.
7. אתה יכול להוריד היקפים מקו המותניים, הישבן והירכיים ע"י הליכה.
8. כאשר אתה הולך שמור על הגוף זקוף, גו ישר, בטן מוכנסת וקו המותניים מקביל לרצפה.
9. גוון את מסלול ההליכה שלך או את תכנית ההליכה על ההליכון. דאג שיהיה מעניין.
10. נצל את זמן ההליכה לניקוי הראש. זהו סוג של מדיטציה לכל הגוף.
11. כיוון שבדרך כלל הליכה היא לא פעילות תחרותית, אולי תרצה להציב לך יעדים אישיים כמו זמן, מרחק לפי יום, שבוע או חודש.
12. השתדל ללכת לא פחות מ-40 דקות כל פעם, מינימום שלוש פעמים בשבוע.
13. החלט האם אתה מעדיף ללכת עם שותף או לבד. התייחס להחלטה זו כאל התכנית המרכזית. 14. נעל נעליים נוחות שמהוות תמיכה טובה לכף הרגל. החלפה בין שני זוגות נעליים כל שני סבבי הליכה תמנע שחיקה הן של הנעל והן של כפות הרגליים. לכל נעל יש נקודות לחץ שונות.
15. הליכון מאפשר לך לשלוט על הגברת המהירות והשיפוע של ההליכה. שלב בין שניהם. השתמש באוזניות ו/או טלוויזיה על מנת להסיח את דעתך ולשמור על עניין.
16. דאג לעשות מתיחות ותרגילי גמישות לאחר כל הליכה. ייחס תשומת לב בעקר לאזור הברך. 17. מומלץ לערוך רישום ביומן של ההליכה. זה נותן תחושת סיפוק לראות את הקילומטרים שעברת.
18. השתדל ללכת על אזור שטוח. רק לאחר שאתה נעשה יותר מיומן ובכושר תרצה אולי לעזוב את האזור השטוח וללכת באזורים יותר הרריים.
19. כאשר אתה הולך בחוץ התלבש בשכבות. זה יאפשר לך להוריד חלק מהן כאשר הגוף יתחמם. 20. כאשר אתה יוצא להליכה מסוימות חשוב על כפפות, כובע, כסף, בקבוק מים ואפילו מקל להליכה. זה הופך את כל העניין ליותר כיפי כאשר משלבים את זה עם עוד פעילות כמו פיקניק.


מאת: יורם אילת, פיזיולוג.


מתוך כתבה באתר הבריאות BeOk

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.