גובה הכידון אמור להיות בגובה אופקי אחיד עם המושב

גובה הכידון אמור להיות בגובה אופקי אחיד עם המושב, אולם בשיעורים ראשונים נעדיף לכוון את הכידון מעט מעל גובה המושב (בראייה אופקית מהצד). להבדיל מהרכיבה בחוץ, הרכיבה בתוך הסטודיו אינה מצדיקה הורדה של הכידון מתחת לגובה המושב לשם יצירת תנוחה אווירודינמית. במרבית סוגי האופניים ניתן לכוונן את מרחק המושב מהכידון על-ידי תזוזה אופקית לפנים ולאחור, ובסוגים אחרים ניתן לכוון אף את הכידון בצורה אופקית. הבדיקה באשר למרחק המושב מהכידון מתבצעת כאשר ציר הדוושות במנח אופקי ומקביל לקרקע. ידיים מונחות על הכידון בחלקו הקרוב למתאמן. המתאמן אמור לראות ממבט על את השליש הקדמי של כף הרגל (קצת לפני הקו בו מתחילות האצבעות והלאה).


אם קיימת אפשרות לכוונן את מרחק הכידון בצורה אופקית, תתבצע הבדיקה ביחס לפלג הגוף העליון, תוך שמירה על גב ארוך במנח נייטרלי. לאחר התאמת האופניים, התחילו לסובב את הרגליים, ספגו מעט את תחושת הרכיבה והתחילו להוסיף עומס בהדרגה על-ידי סיבוב וסת ההתנגדות ימינה, עם כיוון השעון. קבלו את התחושה ולאחר מכן שחררו את ההתנגדות ואפשרו לגלגל התנופה להוביל עבורכם את סיבוב הדוושה. זה מצב המוצא שלנו. אם קשה לכם לבצע תרגיל מסוים, שחררו מעט התנגדות, חזרו למצב המוצא, התאוששו – ורק לאחר מכן הצטרפו שוב למהלך השיעור. בשלב הבא, המשיכו לסובב את הרגליים ובצעו עצירת חירום.


מאת: מני קורן, מדריך ספינינג חלק ראשון


לכתבה המלאה ברתר doctors

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.