הדרך הטובה ביותר לשריפת קלוריות מוגברת היא להימצא רוב האימון בדופק העומד על 80% מהדופק המרבי

על פי רוב החישובים, נשים שורפות 450 קלוריות בשיעור סייקלינג של שעה, וגברים – 550. מספרים אלה מייצגים את הממוצע, אבל אימון נכון וחזק יכול לשרוף לכם גם 850 קלוריות ואף יותר, הכול תלוי, כמובן, בסוג האימון, במתאמן, ברמת הכושר שלו ובשאלה כמה הוא באמת נותן מעצמו.


מאחר שבשיעורים עולה ויורד הדופק בהתאם לעוצמת הדיווש, מדידת דופק היא קריטית כדי לדעת אם שריפת הקלוריות שלכם יעילה בכלל. עקרונית, הדרך הטובה ביותר לשריפת קלוריות מוגברת היא להימצא רוב זמן האימון בדופק העומד על 80% מהדופק המרבי. רמה של 80% מושגת בדרך כלל רק בשיעורי המתקדמים (שם מקפידים על מאמץ בינוני-קשה), אבל חשוב שתשמרו לא לטפס זמן ארוך מדי לאחוזים גבוהים ממנה. אם תעשו זאת, לא רק שתסיימו מותשים, אלא גם תירשם נפילה בקצב חילוף החומרים שלכם בסיום, דבר שיוביל להאטה ניכרת בשריפת השומן, ברגע שתרדו מהאופניים.


מאת: אביבה זלצמן, מכורים לספינינג


לכתבה המלאה ב- Ynet

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.