טיפים לספינינג לנשים בהיריון

יכולות לבצע שיעור ספינינג גם אך חשובה תשומת הלב להנחיות הבאות: קצב הלב מומלץ שלא יעבור את ה- 140 פעימות לב לדקה (יש להשתמש במד דופק). אישה בהיריון שהתאמנה לפני ההיריון אין שום מניעה שתמשיך בעת ההיריון, אך תשומת לב לאותן נשים המתחילות להתאמן בזמן ההיריון.


בטרימסטר השני והשלישי עדיף לעשות הספינינג בישיבה ולא בעמידה (מוגדר כמצב 3 בספינינג) בגלל חוסר הנוחות הכרוך בכך. הבטן, ניידות יתר של המפרקים, שינוי מרכז הכובד ועוד גורמים ללחץ על המפרקים והעלאת העומס.


חשובה שתייה מרובה לפני השיעור במהלכו וגם לאחר השיעור. הסיבה העיקרית – צינון הגוף. חשוב שהחדר יהיה ממוזג ומאוורר. במידה ולא הדבר אינו מתאים לאישה בהיריון. בכל סימן או אי נוחות, דימום תחושת אי נוחות, התכווצויות/צירים מומלץ להפסיק את הפעילות מיד.


מאת: ד"ר איתי זיו, ספינינג- חשוב לדעת.


באדיבות מרכז עלית לספורט באונ' ת"א

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.