תיאור השחיה: הגוף בתנוחת ציפה על הגב

הידיים מתרוממות מעל הגוף אחת אחרי השניה, כמו משוטים, והרגליים מצליפות במים ברצף. סגנון הגב נחשב כקליט ופשוט מבחינה קואורדינטיבית ומבחינת הנשימה.
יש המלמדים את סגנון הגב כסגנון ראשון מאחר ודרכי הנשימה פנויות ממים והוא מאפשר לעבוד על שרירי הגוף מלפנים ומאחור בצורה מאוזנת. למרות יתרון ברור זה, "סובל" הסגנון מחיסרון אחד: השוחה לא יכול לראות לאן הוא מתקדם ואינו יודע מה מתרחש מאחוריו. אילנה ממליצה ללמד את סגנון גב חתירה במקביל לסגנון החתירה, על מנת לבסס את תחושת הנוחות במים בכל תנוחה ומצב גופני וגם כדי ליצור איזון בעבודת השרירים מלפנים ומאחור.


אילנה לם, מרכז ללימודי שחיה וטיפולים במים

תודה! כבר אהבת את זה.