הרגישי שמגיע לך מה שמנעת מעצמך כל השנים

החלטת להתגרש? הוא החליט להתגרש ממך? את כואבת? פוחדת? חוששת? שבורה? עכשיו, הרגע להתחיל לחשוב על עצמך. עכשיו הרגע להתחיל להחזיר לעצמך את האמון, הכוחות, הביטחון האישי והיכולת להתחיל מחדש.. לחיות.


12 טיפים להעצמה אישית ולהתחלה אמיצה ומבטיחה שלך:


לגרש "שדים" פנימיים – פחדים, חששות, חרדות, מיתוסים, אמונות ותפישות מכשילות, מניפולציות שמפעילות אותך, אנשים שנהנים לראות אותך חלשה ונזקקת, חברויות משותפות שמזכירות לך אותו ואת נוטה להיצמד אליהן מתוך אמוציות מחלישות.


לגרש את הגרוש ממחשבותייך – ממציאות חייך, (למעט ביקוריו את הצאצאים), לסלק מסביבת חייך מכשולים כגון תמונות משותפות, אלבומים, לבדוק היטב כמה מועילות או מזיקות לך השיחות עם משפחתו בשלב זה, ולקבל החלטה לגביהן, ממקום של עוצמה.


להרגיש שאת שווה, כאדם, כאשה, כישות בפני עצמה ולא כאישתו של….


להרגיש שמגיע לך – כל מה שעם או בלי מודעות, מרצון או שלא מרצון מנעת מעצמך כל השנים.


להרגיש שאת רוצה לסגור מעגל – לא להתרפק על אשליית מה שהיה, לא ליפייף את המציאות שהייתה, אלא לעשות חשבון נפש נוקב ואמיץ מול עצמך, ביחס להשקעה מול התוצאה, למחירים ששילמת וסיבותיהם ולהמשיך הלאה עם מסקנות אמיצות, לגבי המשך הדרך שלך.


להרגיש שאת רוצה, מוכנה ומשתוקקת להתחיל שוב. ולא, אני לאו דווקא מתייחסת למעגל התאהבות- זוגיות- ומיסוד קשר זוגי חדש. להרגיש שאת מוכנה להניח בצד את תחושת האומללות והפגיעות,


להרגיש שאת צוברת אנרגיות בכדי למצוא לעצמך מקומות, אנשים ותחומים להתחלות חדשות.להרגיש שאת מוכנה לפגוש עצמך מחדש בנקודות חדשות, שאולי לא העזת להיות בהן בעבר, לצאת מאזור הנוחות שלך, לגלות עצמך, כפי שאת, כפי שרצית, חשבת, תכננת וחלמת להיות, כשהיית ילדה.לגלות מחדש את האומץ שהיה וישנו בך ולהפעיל אותו, והפעם למען עצמך!.


להרגיש שאת מחויבת לעצמך ולתהליך. כל החלטה בלי מחויבות לא תחזיק מעמד יותר מיום. זוכרת כמה היית מחויבת לו? כמה את עדיין מחויבת לילדייך? זו רמת המחויבות, שאת צריכה לגייס, מתוכך למען עצמך!.


לגשר בין הרומנטיקה למציאות, בין התפיסות הנאיביות, נסיכיות, ממתינות לישועה והצלה חיצונית שלך, לבין המציאות המדהימה, שאת, ורק את יכולה ותהיי המצילה של עצמך. למצוא ולהמציא מחדש את עצמך, כולל עמוד שדרה וחוסן פנימי, כך ששנית, לא מצדה ולא את תיפולנה, ללא התחשבות בגודל הקטסטרופה החיצונית.


לשגר אותות עוצמה וניתוק ל- X שלך, לילדייך, למשפחתך ולסביבה הרחבה. לעמוד על חובת תשלום המזונות שלו, דרך הוראת קבע, להתעקש על הסדרי ביקור קבועים, ידועים מראש, שיאפשרו לך להמשיך בחייך ללא דאגות נוספות, לא להעמיד פנים שהגרוש בסדר, אם הוא לא משלם מזונות, מציק לך או לא מכבד את הסדרי הראייה, עליהם התעקש בתהליך הגירושים.


לשגר לילדייך, הפרדה ברורה בין סיום הנישואים, כואבים ככל שיהיו, לבין תחילתה של מערכת יחסים עצמאית שלהם עם אביהם.


לשגר לעולם אותות חיים, בדבר נכונותך, מוכנותך ומחויבותך לעצמך, לחזור לחיים פעילים.


שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS, מומחית להעצמה אישית ועסקית


לאתר הבית 

הוסף תגובה