בהריון כדאי להימנע ממזונות שעלולים להיות מזוהמים

בהריון הסיכון שלך גדול יותר ללקות בהרעלות מזון. מסיבה זו כדאי להימנע ממזונות שעלולים להיות מזוהמים:

 

בשר ודגים לא מבושלים או לא מבושלים די הצורך:  סטייק טרטר, קרפצ'יו, סביצ'ה, סטייק שאינו "וול דאן", סושי,  סשימי, דג מלוח. אין בעיה עם סושי צמחוני תוצרת בית בו אפשר לדעת באילו משטחי עבודה השתמשו.

בשרים או דגים מעושנים: פסטרמה, נקניקים, נקניקיות וסלמון מעושן. אפשר לאכול אותם רק בתנאי שמחממים אותם עד שיעלו אדים או אם הם נאכלים כחלק מתבשיל שחומם כך.

ביצים לא מבושלות או לא מבושלות די הצורך ומזונות המכילים אותם: ביצה רכה, ביצת "עין", חביתה בה החלמון עדיין נוזלי, מוס על בסיס קצף ביצים ועוגות מוס, טירמיסו וכל קינוח המכיל קצף ביצים. רטבים לסלט המכילים ביצים לא מבושלות , מיונז שאינו קנוי. מיונז קנוי (מצנצנות) עשוי מביצים מפוסטרות ובטוח לשימוש. אין גם בעיה עם קרמבו, כיוון שהוא עשוי מחלבון ביצה מיובש שעבר פיסטור.

מוצרי חלב לא מפוסטרים: גבינות או חלב שלא ידוע אם עברו פיסטור. אפשר לאכול כל גבינה בתנאי שמצויין עליה שהיא עשוייה מחלב מפוסטר, כולל רוקפור, ברי, קממבר ועוד.

מיצי פירות או ירקות שלא עברו פיסטור: בעיקר מיצים שנקנים בדוכנים. בדקי את אריזות המיצים הקנויים כדי לוודא שהם מפוסטרים.

נבטים לא מבושלים: בחו"ל נמצאו חיידקי סלמונלה ו-E קולי בנבטים לא מבושלים, ולכן עדיף לנקוט זהירות ולאכול נבטים רק אם עברו בישול. 

 

מאת טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

 

תזונה טובה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.