מומלץ להימנע או לצמצם צריכה של מזונות שעלולים לחשוף את העובר לחומרים מזיקים

מומלץ להימנע או לצמצם צריכה של מזונות שעלולים לחשוף את העובר לחומרים מזיקים:
דגים: דגים עלולים להכיל כספית ומזהמים אחרים. לכן נשים הרות,מיניקות וילדים צריכים להימנע מאכילת כריש, דג חרב, מקרל ענק (מסוג King Mackerel) ודג בשם Tilefish. שאר הדגים נחשבים בטוחים בהריון (כל עוד הם מבושלים היטב) אך מומלץ להגביל את צריכתם לכמות של 340 גרם בשבוע.
קפאין: מינון של עד 300 מיליגרם קפאין ביום נחשב בטוח בהריון. כמות זו נמצאת ב-2-3 כוסות קפה (תלוי בחוזק שלו) או ב-6 כוסות תה רגיל.
אלכוהול: מומלץ להימנע לחלוטין מאלכוהול במהלך ההריון. זאת משום שלא ידוע אם קיים סף שמתחת לו בטוח לשתות משקאות אלכוהוליים.
כבד: כבד אינו מומלץ לצריכה באופן שיגרתי בהריון, בגלל תכולה גבוהה של של ויטמין A, שצריכה עודפת ממנו עלולה לגרום למומים בעובר. כדאי לצרוך כבד בתדירות נמוכה ובכמות קטנה.




מאת טובה קראוזה, דיאטנית קלינית


תזונה טובה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.