רצוי להרבות במזונות המכילים ברזל

רצוי להרבות במזונות המכילים ברזל. זהו מינרל מהחשובים בגוף ובזכותו מצליח החמצן להגיע למקומות שונים בגוף. במהלך ההריון, באופן טבעי, אמורה לרדת רמת הברזל וההמוגלובין, כי העובר דורש חומרים להתפתחותו. יש לשים לב לרמות ההמוגלובין ולבדוק שלא ירד יותר מדיי. רופאים ומטפלים רבים ממליצים על נטילת תוספות ברזל עם תחילת ההריון, אך ייתכן ואפשר להמתין ולראות איך הגוף מתנהג והאם הוא בכלל זקוק לתוספות אלו.
מזונות מכילי ברזל הם: קטניות, אגוזים, זרעים, טחינה, ירקות עלים ירוקים, איברים פנימיים, רימונים, סברס, תאנים, ענבים, פירות יבשים ומזונות שהועשרו בברזל (כמו דגני בוקר, וכו'- אלו פחות מומלצים, כי אינם באים בצורתם הטבעית).
ברזל ממקורות צמחיים נספג פחות טוב, אמנם, אך בשילוב עם ויטמין Cתשתפר ספיגתו פלאים.


Reader, מאגר המאמרים הישראלי

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.