כרץ מתחיל אינך חייב להיות מוטרד יותר מדי מצורה הריצה שלך (הטכניקה)

כרץ מתחיל אינך חייב להיות מוטרד יותר מדי מצורה הריצה שלך (הטכניקה), אך ישנן מספר קווים כללים אשר מומלץ לנסות ליישם. רוב הרצים למרחקים "נוחתים" על העקב או אמצע כף הרגל ומתגלגלים קדימה לכיוון האצבעות. לעומת זאת ריצה על הכריות הנה מקובלת אצל ספרינטרים או/ו אצל רצים מהירים ויעילים. אם תתחיל לרוץ על הכריות/אצבעות יותר מדי תתחיל להרגיש כאבים בעצם משוק ושרירי התאומים יהיו קשיחים מדי עם סכנת לפציעה. סה"כ הנחיתה על העקב/מרכז כף הרגל הנה די טבעית בקצבים האיטיים, כך שאין צורך לחשוב על זה יותר מדי. לעומת זאת ברגע שתגביר לספרינט אתה תמצא את עצמך על הכריות מבלי שתחשוב על זה אפילו.


מאת: אליעזר רוזן- מאמן אתלטיקה מתמחה באימון ריצות.


באדיבות אימון תכליתי, פרוייקטים בכושר וריצה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.