השיטה הסטית: הינה מורכבת ממתיחה איטית על ידי כוח חיצון

זאת השיטה המקובלת ביותר, הינה מורכבת ממתיחה איטית על ידי כוח חיצון ( בעזרת בן זוג, משקל הגוף, משיכה / דחיפה של הספורטאי עצמו ועוד ) שמופעל על שריר או קבוצת שרירים עד קצת מעבר לטווח התנועה הרגיל ועצירה במצב זה לפרק זמן בין 10 עד 30 שניות בערך, וחוזרים על תהליך זה לפחות 3 פעמיים.
היא בטוחה יותר מהשיטה הדינמית, ניתנת לבקרה ודורשת פחות מאמץ. היא מסייעת בעיקר להרפיית השרירים לאחר מאמץ. חשוב לציין שאין להשתמש רק בשיטה זאת בלבד ( מה שעושים הרבה ספורטאים ) ולהזניח את השיטה הדינמית בעלת חשיבות גדולה בספורט התחרותי.


מאת: אליעזר רוזן- מאמן אתלטיקה מתמחה באימון ריצות.


באדיבות אימון תכליתי, פרוייקטים בכושר וריצה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.