השיטה המסתייעת בעצבי תחושת מתח – PNF: ועוזרת בזירוז תהליך ההתאוששות של הגוף.

זאת לא שיטה אחת בלבד, אלא מכלול שיטות משותפות. המשותף בהן הוא הניסיון להסתייע ברפלכסים של הכישור ושל אורגן גולגי כדי להרפות את השריר האנטגוניסטי או לסייע בכיווץ השריר האגוניסטי. בדרך כלל באזרת בן זוג מבעציים כיווצים איזומטריים ואיזוטוניים לפי סדר מסוים. שיטה זו מסייעת מאוד בהרפיית השרירים לאחר אימונים / תחרויות ועוזרת בזירוז תהליך ההתאוששות של הגוף. כמו כן משפרת מאוד "ומהר" את טווח התנועה, עם מבעציים את המתיחות נכון.


מאת: אליעזר רוזן- מאמן אתלטיקה מתמחה באימון ריצות.


באדיבות אימון תכליתי, פרוייקטים בכושר וריצה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.