נעלי ספורט, 9 טיפים לקניית נעלי ספורט בדגש על ריצה

א' – לקנות דגם מחברה מוכרת.


ב' – רצוי לקנות את הנעל אחר הצהרים, כאשר הרגל רחבה יותר.

ג' – הנעל חייבת להתאים, היא צריכה להיות הדוקה אך לא לוחצת. נעל שלא תתאים היטב בחנות צפויה לגרום לבעיות בזמן הריצה. חשוב להתעלם ממה שהמוכר אומר במיוחד בחנויות בארץ. לרוב הוא לא מבין הרבה ומוכר רוצה רק למכור.

ד' – להשאיר רווח של לפחות חצי בוהן מסוף האצבע הארוכה ביותר כאשר הנעל נעולה ברגל ועומדים עליה, כמו כן שתהיה רחבה מספיק כדי לאפשר תנועה חופשית לאצבעות.

ה' – מומלץ להחליף נעליים כל 500 / 800 ק"מ תלוי בסוג הנעל, משטחי האימון, סגנון הריצה ועוד.

ו' – אם לא היו בעיות / פציעות עם דגם מסוים רצוי מאוד להמשיך עם אותו דגם.

ז' – חשוב לקנות לפי צורכי הרגל ולא לפי יופי הנעל, צעקה אחרונה וכו.

ח' – אם יש אפשרות מומלץ מאוד לקחת את הנעל לריצת מבחן ( עדיין לא בישראל ).

ט' – אסור שהעקב יצא מן הנעל בזמן הניתוק מן הקרקע – Toe-off.


מאת: אליעזר רוזן- מאמן אתלטיקה מתמחה באימון ריצות.


באדיבות אימון תכליתי, פרוייקטים בכושר וריצה

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.