אם גילך מבוגר, הדגש את נסיונך

קשה, אך אפשרי… כיום ידוע לכולם לא קל למצוא עבודה "בלשון המעטה" בטח ובטח ולאלו שעברו את גיל 50. טיפים שיכולים לעזור :


1. יש תפקידים שבהם נדרש ניסיון רב ושבה הגיל המבוגר משחק לטובת המועמד, ניתן לנצל זאת, הדגש את ניסיונך.


2. ברור שבתפקידים ניהוליים בכירים הגיל וניסיון תורמים יותר. אבל אם התפקיד הוא ממוקצע בתחום מאוד ספציפי והניסיון שבתפקיד היינו קריטי, אזי גם בתפקידים אלו יש אפשרות למצוא עבודה, הדגש את השנים שהתמקצעת.


3. יש הבדל מאוד גדול בין משרות ותפקידים שונים. יש משרות שבהן היתרון הוא הניסיון, ואז אם יש לך ניסיון כזה, סיכוייך לגבור על צעירים ממך עולים. לכן הדגש זאת.


4. זה מאוד תלוי מי אתה ואיך אתה מרגיש, אם אתה בראש צעיר, נכון להתאים את עצמך, וכמובן, דרישות השכר שלך מתאימות למה שהחברה מוכנה להציע, סיכוייך עולים.


 5. אם אתה אדם מנוסה ומבוגר, ואתה רואה שהגיל הוא שמקטין את סיכוייך, חובה לנקוט בצעדים שיאפשרו להתגבר על המחסום (כמו שיש לעשות מול כל מגבלה: היותך אישה, חסר ניסיון, אם צעירה וכו'…). טשטוש הגיל, זו דרך אחת.


6. יש אפשרות להשתמש בטריקים ספציפיים כמו טשטוש הגיל ומחיקת עבודות רחוקות מבחינת טווח הזמן. אפשר על ידי טשטוש והשמטה לקבל זימונים לראיונות. אך בהחלט לא מומלץ.


7. פנייה לאנשים שאתה מכיר מהתחום, אתה ותיק יש לך יתרון כי אתה וודאי מכיר הרבה אנשים וכאן, על אחת כמה וכמה יש לפנות אל הקשרים ולהוציא מהלקסיקון את כל הנימוקים המפריעים כמו "לא נעים", "לא מכובד" וכו'. אם אתה מעל 20 שנים בתחום – יש לך קשרים. נקודה! למה לא לנצל אותם. ללא ספק אפשר לצאת מזה, זה ידרוש עבודה- והרבה, ולגלות יצירתיות ופתאום "להתמחות" בתחום שמעולם לא הכרת וגם לא שאפת להתמצא בו חיפוש עבודה עם זאת זה אפשרי! ויש כאלה שהצליחו.


רעיונות נוספים (חלופיים) שאפשר לקחת בחשבון:


1. אפשרות להתחיל לעבוד כעצמאים.


2. לחפש עסק ולהתחיל לפתח אותו.


3. ללמוד לסחור בבורסה.


4. אם למישהו מהמשפחה יש עסק, תוכל להציע לו לפתוח סניף נוסף ואתה תנהל אותו.


5. להציע למעסיק מסוים לעבוד עם חשבוניות, מין "קבלן משנה". יש סיכוי שלפחות כשתציעו זאת, יעריכו את האומץ והנחישות שלכם ואולי ילכו לקראתכם. אני מכיר אנשים שבגיל חמישים פלוס מצאו עבודה. אם הם עשו זאת, אז זה בהחלט אפשרי. לאתר מעל גיל חמישים


צוות Videojob, כל משרה שרק תרצה


 


 

הוסף תגובה