מדידת זמן, כך תנצלו את הזמן שנשאר לכם ביעילות יתרה

אני לא אספר לכם כאן על החשיבות של שימוש יעיל בזמן האישי שלכם. זה חשוב גם בעבודה, וגם בחיים האישיים. אני אספר לכם על משהו אחר. על הדברים שמהם אתם צריכים להתחיל ועל הדברים איתם אתם צריכים לסיים. תוך כדי התחשבות בזמן בו אתם משתמשים וניתוח של התוצאות. הרי כל עוד אתם לא יודעים על מה ואיך אתם מבזבזים את הזמן – אתם לא תוכלו לווסת אותו. איך יש לחשב את הזמן? בעזרת מדידת זמן די פשוטה. כל יום מרגע ההתעוררות ועד לרגע שבו אתם הולכים לישון תרשמו על דף נייר מה עשיתם, מתי התחלתם אותו ומתי סיימתם אותו. את המשך של כל פעולה אפשר לחשב בסוף היום כדי לא לבזבז על זה זמן באמצע היום. אם אין לכם אפשרות לרשום זאת מייד – תעשו את זה ברגע שתוכלו. אבל אל תדחו – זה לא אמור לקחת הרבה זמן. עבור כל אחד מהעניינים שהסדרתם אפשר להוסיף הערות עזר שיסבירו למה זה לקח כך וכך זמן, מי היה היוזם של הרעיון ודברים חשובים אחרים – לפי ראות עיניכם. בשלב זה אפשר לוותר על רישום של פעולות קצרות מדי, אבל זה נכון רק במידה ואתם לא חוזרים עליהן כמה פעמים במהלך היום. תשמרו על התוצאות שיתקבלו. למען נוחות יתרה אתם יכולים להתחיל לחלק את הזמן שבזבזתם לפי קטגוריות שונות (לדוגמה: דיברתי בטלפון עם לקוחות, שיחקתי בקלפים במחשב, אכלתי). כדאי לבצע מדידת זמן כזו לפחות במשך שבוע, על מנת לאסוף מספיק מידע עבור הניתוח העתידי. אם אין לכם רצון או מוטיבציה לעשות את זה – אני מציע לכם לחזור לתרגיל הזה בעוד כמה שנים, כאשר תזדקנו עוד יותר ותרצו לנצל את הזמן שנשאר לכם ביעילות יתרה.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.