תגדילו את מספר אפשרויות התשלום

לפני אלפי שנים היה קיים רק סחר חליפין. יכולתם להחליף עור מעובד רק במשהו אחר – למשל בחזיר. או לא להחליף, אם אחד הצדדים לא היה מרוצה ממה שהצד השני היה מציע. הופעת הכסף תרמה רבות להתפתחות המסחר, הרי הכסף הפך לכלי אוניברסאלי שבאמצעותו ניתן היה לקנות כמעט כל מה שהיה מוצע למכירה. ואילו עכשיו כולנו היינו חיים במדינה אחת, בתור כסף היינו משתמשים במטבעות זהב והיינו סוגרים עסקאות רק במהלך פגישה אישית – הכול היה מושלם.


אבל התנאים כיום הם הפוכים. עשרות סוגי מט"ח הניתנים להמרה בקלות. מאות אפשרויות תשלום אלקטרוניות שונות שקשורות או לא קשורות לאמצעי תשלום כאלה ואחרים. תשלום במקדמה, תשלום בעת קבלת המוצר, רכישה בתשלומים, רכישה מרחוק, ועוד המון גורמים שונים העלולים להשפיע על העסקה.


בסופו של דבר יש לנו בעיות רציניות בכל הקשור לסיפוק צרכיהם של כל הלקוחות לגבי ביצוע התשלום בשיטה המועדפת עליהם. הבעיות הללו גורמות בראש ובראשונה לכך שקבלת תשלום באמצעים מסוימים הופכת להיות יתרון תחרותי. אם יש חנות שבה מקבלים רק מזומן, וחנות נוספת שבה מכבדים גם כרטיסי אשראי וצ'קים, גם אם לא יהיו הבדלים נוספים בין החנויות – החנות השנייה תהיה עדיפה עבור הלקוחות.


המסקנה: ככל שמגוון אפשרויות התשלום שאתם יכולים להציע ללקוחות שלכם הוא רחב יותר – כך מצבכם יהיה טוב יותר מבחינת משיכת לקוחות של חברות מתחרות. הנחת היסוד היא שהלקוחות יידעו על אפשרויות התשלום שאתם מציעים. אנחנו לא מתייחסים כאן להוצאות בהן כרוך הארגון של קבלת התשלומים השונים.


הערה:רבים מכם עלולים להגיד שהרעיון הזה אינו אקטואלי – גם ככה רוב החברות כיום מקבלות תשלום בכל צורה. אני יכול להגיד לכם שזוהי רק השערה, והיא לא מחוזקת ע"י עובדות אמיתיות. למעשה בין ההצהרות של החברות לבין היכולות הממשיות שלהן יש הבדלים גדולים – בדקתי זאת באמצעות ניסויים.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה