חומצה פולית תורמת לבריאות ומניעת מחלות דם ולב

אם ברצונך לשמור על ערכים תקינים של לחץ הדם שלך, הקפד על צריכה יומית מספקת של חומצה פולית.


חומצה פולית שייכת למשפחת ויטמיני ה- Bוקרויה אף 9B. לחומצה הפולית תפקוד חשוב בייצור תאי הדם האדומים ובבניית החומר הגנטי. בנוסף, החומצה הפולית מפחיתה ריכוזים של חומצה אמינית בשם הומוציסטאין הקשורה בהגברת הסיכון להתפתחותם של מחלות לב וכלי דם.
 
במחקר שפורסם באחרונה, נמצא שנשים שצרכו מדי יום כמות גדולה של חומצה פולית, הפגינו את הסיכון הנמוך ביותר לפתח יתר לחץ דם. על מנת לשפר את בריאותם של כלי הדם, מומלץ לצרוך מדי יום 700 מיקרוגרם של חומצה פולית. ממוצע הצריכה של אזרחי ארה"ב עומד על 300 מיקרוגרם ביום.



אז מה כדאי?הקפד על צריכה של 700 מיקרוגרם חומצה פולית מדי יום. אין לעבור מינון של 1,000 מיקרוגרם ביום, משום שהדבר עלול לגרום למחסור בוויטמין 12B.  מזונות עשירים בחומצה פולית הם אספרגוס, ארטישוק, תרד, עלים ירוקים, ומזונות מועשרים בחומצה פולית כמו לחם, פסטה ודגני בוקר.


מאת מולי אפשטיין


מכון וינגייט, חיים של איכות


 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.