הסובין עוזר להפחית את הסיכון ללקות במחלות לב

דגנים מלאים ידועים זה זמן רב כמזון שעוזר להפחית את הסיכון ללקות במחלות לב, אולם במחקר שנערך באחרונה נמצא שהסובין הוא האחראי העיקרי לכך. רכיבי התזונה העיקריים שנמצאים בדגנים המלאים הם חומצה פולית, ויטמיני B, מגנזיום, אבץ וסיבים תזונתיים.  בתהליכי העיבוד של הקמח הלבן אנו מאבדים חלק ניכר מרכיבי התזונה החיוניים האלה.
 
במחקר שנמשך 14 שנים, נמצא שגברים שהקפידו לאכול דגנים מלאים, ובמיוחד סובין, הפגינו את השיעורים הנמוכים ביותר של מחלות לב. 


אז מה כדאי? הימנע מצריכת קלוריות "ריקות" (מזונות המכילים קמח לבן ומנופה נטול רכיבי תזונה חיוניים). הקפד לכלול דגנים מלאים בתזונתך היומית: שעורה, גריסי פנינה, אורז חום, קמח מלא, שיבולת שועל ושיפון.


מאת מולי אפשטיין


מכון וינגייט, חיים של איכות

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.