איזה תוכי מתאים לכם, אם בכלל?

1. מי רוצה להביא תוכי לתוך המשפחה? אם אין הסכמה כללית של כל בני הבית, ובלי קשר לשאלה מי אמור לטפל בתוכי ביום יום, צפויות לכם בעיות קשות, וחבל להיכנס למלחמה הזו. אי אפשר לכפות על ההורים, למשל, לסבול את הלכלוך שיעשה התוכי בבית (והוא יעשה), בדיוק כפי שלא ניתן לכפות על איש מבני הבית להקשיב לשריקותיו (במקרה הטוב) או צרחותיו (במקרה הרע).


2. הקצאת מקום לתוכי: האם אתם יכולים להקצות מקום בבית להעמדת כלוב/סטנד לתוכי? אין מקום? אולי בחצר הבית? התשובה לשאלה זו תנתב אתכם בדרך כלל להחלטה האם לרכוש תוכי/ם פראיים או מוחתמים (האכלת יד), משום שמקומו של תוכי מוחתם הוא בחברת בני אדם, זאת אומרת – בתוך הבית.


3. כמה זמן פנוי יש לכם כדי להקדיש למשחקים ולטיפול בתוכי? תוכי מוחתם דורש הרבה יותר תשומת לב וזמן לטיפול ומשחק מאשר תוכי פראי. אם אין בידכם לפחות שעה וחצי-שעתיים פנויות ביום, בכל יום, לכו על תוכים פראיים, ולא סתם אני משתמש בלשון רבים. תוכי מוחתם רואה בבני האדם המטפלים ומקיפים אותו בסביבתו, את בני להקתו, ואינו זקוק לחברת תוכים אחרים (להיפך, גידול תוכים מוחתמים מאותו הסוג בכלוב משותף יגרור איבוד ההחתמה במשך הזמן, מכיוון שהתוכים לומדים מחדש את ההתנהגויות האופייניות לתוכים פראיים). אם מצאתם שאתם חייבים להסתפק בתוכים פראיים, הברירה בידכם, אם לגדלם בתוך הבית או מחוצה לו.


4. האם אתם יכולים להרשות לעצמכם את ההוצאות הכספיות הכרוכות בהחזקתו ובבריאותו של התוכי? בלי קשר למחירו של התוכי שתרכשו, מזונו עולה כסף (וחייב להיות משובח כדי לשמור על בריאות התוכי), וכן שמירה על בריאותו. תוכי חולה/פצוע (לא עלינו) זקוק לטיפול וטרינר. מכיוון שהוטרינר מחזיק, בדרך כלל, את המרפאה שלו לצרכי פרנסה, מן הסתם ביקור אצלו יעלה כסף, וכך גם התרופות, אם יידרשו. אין בכלל להעלות על הדעת שלא צריך לקחת לוטרינר תוכי חולה שעלה לכם נניח, 100 ₪, כאשר ביקור אצל הרופא עולה 150 ₪. אז מה? האם שיקול כזה יעלה על דעתכם בכל הנוגע לעצמכם, למשל? כאמור, התוכי הוא בבחינת "ילד" הנמצא באחריותכם, לטוב ולרע. לפעמים זה עולה כסף. אם אתם לא חושבים כך – רדו מהעניין, זה לא בשבילכם.


באדיבות אתר המאמרים של תפוז


 

הוסף תגובה