תיאום ציפיות בין בני הזוג יוביל לקשר הרמוני, יציב ושקט נפשי

נכנסתם לאתר הכרויות, דיברתם, יצאתם התלהבתם, אתם מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה?  זה הזמן הטוב ביותר לערוך תיאום ציפיות ביניכם.

עודדו את בן הזוג לשוחח על השקפותיו, מטרותיו בחיים, כיצד הוא מגדיר את מערכת היחסים, הציגו את תפיסת עולמכם, עמדותיכם לגבי קריירה, משפחה, זוגיות, אהבה, התפתחות אישית ומקצועית. קחו בחשבון שתיאלצו להתמודד עם מצבים שזרים לכם , למשל, האם תוכל להתמודד עם אשת קריירה? האם תוכלי להתמודד עם מעבר לארץ זרה? או האם יש לכם חלומות כמוסים שאתם מבקשים להגשים?

היו אחראים לאושרכם ולטיב הקשר יחדיו , על כן אל תחששו לשוחח על הדברים אשר נוגעים לכם, דברו באומץ ובכנות , אל תסתפקו בתשובות מעורפלות ולא ברורות אשר נוגעות לקשר ולעתידכם האישי בתוכו.

הקשיבו היטב לדברי בן הזוג, כשהוא אומר שאיננו מתכוון להתחתן בשנתיים הקרובות- הוא מתכוון לכך, נקודה.

אין מקום לפתח תקוות שאולי דעותיו ישתנו  בעקבות החתונה של השכן.

כשהיא אומרת שהיא לא מתכוונת להרות בשנה הראשונה של הנישואין, היא יודעת מה היא אומרת, כל עידוד מצד שלישי רק יחמיר את המצב.

תיאום ציפיות אשר בוצע בתחילת הקשר לא יעיב על ההתלהבות ולא יקלקל את האהבה המתפתחת , למעשה הדבר יהווה בסיס איתן לקשר ולחיזוק עמידותו במשברים או לפחות ימנע את שברון הלב והאכזבה בעתיד.

רק כאשר הקלפים גלויים על השולחן מערכת היחסים יכולה להתפתח ולשגשג בקלות רבה. כאשר הכל ברור ומוגדר מראש, בסיס הקשר מובטח ומוגן, זכרו שלבני זוג נח יותר לפעול בתוך גבולות ברורים וידועים מראש. כל מצב אחר יגרום למאבקי כוח ומשברים מיותרים.

לסיום: תיאום ציפיות בין בני הזוג יוביל לקשר הרמוני, יציב ושקט נפשי. 

רינת ממועדון החברים FREECLUB , האתר שמדבר אלייך


הוסף תגובה