טיפים לשמירה על הלב

להלן המטרות העיקריות בתוכנית לבריאות הלב:


1. פעילות גופנית של 30 דקות בתדירות של 4-3 פעמים בשבוע בדופק המטרה, המאפשרת לשרוף כ- 300 קלוריות (8 METS ויותר).


2. לחץ דם 140/90 מ"מ כספית או פחות.


3. BMI ( המשקל חלקי הגובה בריבוע ) – מדד להשמנה של עד 24.9 ק"ג למ"ר.


4. LDL כולסטרול צריך להיות פחות מ- 100 מ"ג ל-ד"ל של דם אצל חולי לב. אצל אחרים אפשר להסתפק בהורדה או שמירה על ריכוז של 160 מ"ג לד"ל או בקבוצה עם גורמי סיכון, 130 מ"ג לד"ל.


5. HDL כולסטרול צריך להיות יותר מ- 40 מ"ג ל- ד"ל של דם אצל גברים ו-50 אצל נשים.


6. טריגליצרידים – השאיפה היא להגיע מתחת ל- 150 מ"ג ל- ד"ל של דם.


7. הפסקת עישון.


איילות

תודה! כבר אהבת את זה.