שומנים מסוג אומגה 3 ואומגה 9 בריאים ללב

שומנים מסוג אומגה 3 ואומגה 9 בריאים ללב. מזונות המכילים רמות גבוהה של אומגה 3 הם דגי הים הצפוני כמו סלומון, סול, הליבוט, מקרל, בקלה, טונה, הרינג, סרדינים (תלוי במקום הגידול שלהם), ורוטברש. מקור טוב נוסף לאומגה 3 הוא שמן פשתן, או זרעי פשתן טחונים (יש להקפיד לא לקנות זרעים טחונים מהחנות, אלא לטחון אותם בבית ולשמור אותם בקירור). רמות נמוכות יותר של אומגה 3 ניתן למצוא באגוזי מלך, ירקות עליים ירוקים ועוד.
המקורות העיקריים לשומן בריא מסוג אומגה 9 הם שמן זית, אבוקדו ושמן קנולה. יש להקפיד לקנות שמן זית באיכות "כתית מעולה", ואת שמן הקנולה בכבישה קרה (כרגע ניתן למצוא רק בחנויות טבע בארץ).
 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.