רב איכותי הופך את הטקס החופה לטקס עם תוכן, שמות ופנים…

שתי חופות מאוד נדירות ויוצאות דופן בהתנהלות שלהן כממחישות איך אפשר להפוך את טקס החופה לחוויה אחרת לגמרי ממה שאנחנו רגילים אליו בדרך כלל. הן היו שונות בתוכן שלהן ובמשתתפים בהן. המשותף לשתי החופות זה בני הזוג המקסימים והרבנים הנהדרים והיוצאים מן הכלל שליוו אותן.


הדבר הכי משמח בחופה טובה הוא רב איכותי שמעלה את ההתרגשות במהלך הטקס ,והופך אותו מעוד טקס שגרתי לטקס כייפי, עם תוכן,עם שמות ופנים עם גישה אישית לבני הזוג וידידותית לאורחים .


אחד מהרבנים איתו יצא לי לעבוד היה כזה בדיוק . הוא הזכיר כל מיני פרטים על בני הזוג איפה הם עובדים ומה הם אוהבים, הוא התייחס אליהם כאל זוג בפני עצמו ולא כאל עוד זוג בסופו של שבוע מפרך מלא חופות ,קצת הסטלבט על החתן פה ושם אבל ממש לא באופן היסטרי וזה היה יותר כדי לפרק את המתח העצום שמתלווה בדרך כלל לטקס החופה. היה משהו בהתנהלות של הרב שהביאה איתה הרבה כבוד לזוג וגם לדת וגם לאורחים שלקחו בה חלק . לא כדבר מה שמוכרחים אלא כמשהו שיש בו כבוד והדר .טקס שהוא בעצם שייך לכל אחד ואחת מאיתנו בין אם אנחנו דתיים מסורתיים או חילוניים. הכי מצא חן בעיני שלמרות שהוא רב אורתודכסי , הוא הרשה בסיום הטקס הרשמי ותוך שהוא מציין שזה אחרי תום הטקס על פי ההלכה , לעדי לקדש את חיים. בגלל שזה היה לה מאוד חשוב .קירוב לבבות אמיתי בלי רעש וצלצולים בל סיסמאות נבובות אלא מתוך מקום אמיתי ונכון.הרב היה רב מארגון רבני צוהר.


חופה שניה אותה חוויתי שהיתה מדהימה מבחינת התנהלות הרב בה, היתה רפורמית .ההורים נכנסו קודם לחופה, כל זוג הורים בתורו ואז האורות כבו לגמרי ורק נרות שחולקו לקהל מבעוד מועד דלקו, הזוג נכנס עם שיר ואז נעצרו לפני החופה נשאו דברים אחד לשניה והאחת לשני וגם ביקשו מהקהל להצטרף לשיר איתם את " לו יהי " שנוגן בשקט ב רקע . גדול !!! פשוט גדול. מה זמן יותר נהדר מלשיר את השיר הזה לפני שזוג נכנס לחופה וכולם כמובן הצטרפו ושרו זה היה מרגששששששששששששש! הקהל שר, חושך מסביב ואור נרות מאיר …. אחרי כן היה טקס רפורמי וכולי וכולי והרב הפליא לנהל אותה בצורה ממש מעוררת הערכה לא כעוד חופה אלא חופה אישית בדיוק כמו הרב הנ"ל . עם שיתוף של הקהל, תוך מתן מקום משמעותי לטקס ולא כלאחר יד. הרב בחופה השניה היה רב של התנועה ליהדות מתקדמת.


DJ דותן , 4play מרגישים את הקהל


 

הוסף תגובה