חשוב לצרוך כמות מספקת של ויטמין D מהמזון

הצרכים התזונתיים של המבוגרים המשתייכים לקבוצת גיל הזהב דומים, באופן כללי, לצורכיהם של מבוגרים צעירים יותר, מלבד הצורך הגבוה יותר בויטמין D. עם הגיל, העור מאבד את כושרו לייצר ויטמין D מאור השמש.


אנשים מבוגרים גם נמנעים מחשיפה יתרה לשמש. בעיה נוספת היא ירידת הכושר של הכליות להפוך את הויטמין D לצורה פעילה שאותה יכול הגוף לנצל. לכן חיוני לקבל ויטמין זה בכמות מספקת מהמזון. המקורות העיקריים של ויטמין D במזון הם חלמון הביצה, מוצרי חלב, כבד, שמן דגים .


מאת שרית עטיה-שמואלי,דיאטנית במועצת החלב ובמרכז הרפואי שניידר


BeOK,הפורטל לבריאות ויופי 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.