צריכת אומגה 3 עוזרת במניעת מחלות לב וטרשת עורקים

אומגה 3, חומצת שומן רב בלתי רווי, בעלת תכונות מופלאות, כמו הורדת טריגליצרידים (שומני הדם), עיכוב קרישת הדם, סיוע בהורדת יתר לחץ דם והעלאת רמת הכולסטרול הטוב.


במילים אחרות, צריכת חומצת אומגה 3, המצויה בעיקר בדגים מהים הצפוני, ביניהם סול, בקלה, טונה, הליבוט, מקרל, סלמון, סרדינים, קוד ואנשובי, עוזרת במניעת מחלות לב וטרשת עורקים ונחוצה לתפקוד המיטבי של תאי הגוף. מומלץ לצרוך דגים אלה שלוש פעמים בשבוע.


במקרים מסוימים, ממליצים הרופאים והדיאטנים ליטול כמוסות המכילות שומן זה. בשר, דגים וביצים (מומלץ בין שלוש לחמש בשבוע, גם אם רמת הכולסטרול מוגברת) חשובים להספקת חלבון בעל איכות גבוהה.


מאת אולגה רז,תזונאית קלינית, מנהלת מרכז רז להרזיה ולתזונה בריאה. מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, המרכז הרפואי תל אביב


BeOK,הפורטל לבריאות ויופי

תודה! כבר אהבת את זה.