כדאי לפתח כח בפעילות במים

אני ממליץ לכם לנסות לצאת מהשגרה ולפתח כוח דווקא במים. זוהי פעילות מהנה, בריאה ומעודדת לפעילות. ראויים לציון שני היבטים שבגללם מומלץ להתאמן במים:


א. ההיבט הגופני
* כוח העילוי ההידרודינמי הסטטי גורם לכך שמשקל הגוף במים יהיה כ- 5% ממשקלו ביבשה. לכן גם מבוגרים בעלי עודף משקל, או אלו שאינם דינמיים, ימצאו במים פתרון. במים 'כל אחד יכול'.
* הרכב המים והתנהגות הגוף בהם משפיעים לחיוב על העצמות והמפרקים. אין עליהם עומס הנובע ממשקל הגוף.
* הדופק במים נמוך בכ- 15%-10 מהדופק המרבי מחוץ למים, דהיינו תפוקת הלב משתפרת.
* ניתן לחזק את כל קבוצות השרירים. החיזוק הוא תוצאה של התגברות על מסת המים.
* נוצרת הרמוניה של פעילות עצבית-שרירית-חושית. הדבר אפשרי רק במים, בגלל הסרת המגבלות הגופניות.


ב. ההיבט הפסיכולוגי-חברתי
* תחושת ההצלחה היא מיידית, ולכן מעודדת לפעילות.
* הפעילות במים יוצרת תחושה של 'כולם שווים'; המגבלות נעלמות.
* היא יוצרת תחושת שייכות, רצון להתמיד וציפייה למפגש חברתי.
* היא אינה יקרה, ולכן מאפשרת לכל אחד להתמיד בה.


מאת ד"ר רובי שלו


doctors, אתר בריאות לקהל הרחב

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.